Betent?

Bruker59ce

Flørter med forumet
Har et sår ved tommelen som ser slik ut. Det er vondt når jeg gjør noen bevegelser og er rødt rundt såret. Er såret betent? Hva gjør jeg?

Vedlegg

• 1423599368630.jpg
    1423599368630.jpg
    32,1 KB · Visninger: 114
  • 1423599378725.jpg
    1423599378725.jpg
    30,2 KB · Visninger: 93
Det ser litt betent ut ja. Smør med en bakteriedrepende salve som feks bacimysin eller annen lignende salve.
Fås reseptfritt på apotek:)

Sitt med hånda i grønnsåpevann ei stund og smør så med bacimycin.

Enig, smør med bacimycin :-)

Smør med aselli sårsalve. Da drepes alle bakterier og såret gror fortere

Grønnsåpevann er veldig ut og anbefaler ikke av leger lenger.
Fikk anbefalt det av lege senest i høst da jeg hadde betennelse i et sår på hælen. Hadde da prøvd å rense og smøre med bacimycin uten hell. Først når jeg satte foten i grønnsåpevann begynte det å bli bedre. En dag uten og det ble verre igjen.

Fikk anbefalt det av lege senest i høst da jeg hadde betennelse i et sår på hælen. Hadde da prøvd å rense og smøre med bacimycin uten hell. Først når jeg satte foten i grønnsåpevann begynte det å bli bedre. En dag uten og det ble verre igjen.
Er jo selvsagt fortsatt leger som anbefaler det selv om det egentlig ikke skal anbefales lenger. Slik vil det alltid være. Alle er ikke like oppdaterte;) Jeg jobber på sykehus og overlegene der fraråder det.

Det ser ikke så ille ut. Selv hadde jeg nok bare latt det være, holdt det rent men gitt det luft. Bakteriedrepende salve dreper jo også gode bakterier som får såret til å gro. Du kan skylle i kaldt vann eller lindre med en isbit :)

Back
Topp