Betennelse?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg klarer ikke helt å huske fra forrige gang hvordan brystbetennelsen kjentes ut. Men mener å huske at jeg hadde stikkende følelse i puppene når de "fylte seg opp" (gjerne like etter amming). Så det er mulig det bare er det. Men på innsiden av puppene, spesielt den ene er det mye av dette og tenker begynnende betennelse. Husker jeg feil om det også er litt stikkende følelse? Har hatt på varmepute på den ene nå og da ble det værre mer enn det lindret....

Hmm, litt vanskelig å si for man oppfatter det nok litt forskjellig.. Den stikkingen du beskriver vil jeg sammenligne med at melken "renner" nedover -utdrivningsrefleksen. Eller slik som du selv sier: når brystene fyller seg opp. Når jeg får brystbetennelse så blir hele brystet hardt og varmt. Kjennes ut som brystspreng x10, får ofte feber i tillegg. Kjenner gjerne hard(e) klump(er) i brystet -det er der betennelsen sitter pga tett melkegang -masserer området for å "løsne knuten", håndmelker og tømmer brystet helt ved hvert måltid.

Er noe dritt me brystbetennelse!! :/
Håper det går fort over hvis det er det du har fått! ;)

Husker i alle fall at jeg fikk feber av brystbetennelse! Du kan vel også ofte kjenne litt harde klumper.

Ja jeg husker litt bedre nå når dere sier det at det er ømt og varmt, og en klump. Og feber ja. Bedre i dag faktisk.

Ja jeg husker litt bedre nå når dere sier det at det er ømt og varmt, og en klump. Og feber ja. Bedre i dag faktisk.

Det som hjalp meg når jeg hadde brystbetennelse var å bruke syntocinon nesespray (resept). Den gjør at melken renner lettere ut. Etter amming måtte jeg pumpe, slik at brystet ble helt tomt. Håper du er på bedringens vei!

Back
Topp