Betennelse?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg fikk en nydelig jente for 14 dager siden :)

Renselsen har gådd bra til nå, forutn om at jeg hadde hevelse i stinga etter fødsel, men har sittet i vann med grønnsåpe i et 2 ganger daglig i 5 min, i et par dager. Stinga grodde mye bedre etter det. Men i dag og i går har jeg hatt hodepine (har prøvd å drikke mye mer vann) og i dag har jeg blitt litt rød og det svir litt på de indre kjønnsleppene, og "utfloden" er litt mindre av og det er mer brunaktig enn blod, og det luktet ganske rart av det, en lokt jeg ikke har kjent før....

Er dette noe jeg brurde være beskymmret over?

Hei og gratulerer med baby :)

Det er ikke uvanlig at det kan være litt sårt og ømt i underlivet etter at en har sydd. Flott at du har sittet i grønnsåpebad :) Hvis du skulle få feber og illeluktende renselse, ville jeg ha tatt kontakt med lege for en sjekk. Ellers er det vanlig at renselsen etterhvert blir til gammelt blod, altså ikke friskt rødt lenger. Renselse kan lukte ganske emment. Hvis du føler dette med lukten og ubehaget blir verre, er det bare å ta en telefon og få det sjekket opp!

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Åkei, da følger jeg bare ekstra med i dagene framover for å se hvordan det går :)

Back
Topp