Betennelse i ei tå - HJELP!!

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Jeg får ikke på meg sko eller sokker.. Trenger noen gode råd! Stortåa er så betent at bare jeg blåser for hardt på den, så kommer tårene.. Å jeg klarer jeg og slett ikke å stikke hull på den, det er så vondt at jeg vil kaste opp.. Vi var på besøk i går, å da gikk jeg med tøflene.. Kan jo ikke gjøre det i en evighet!!

Auu sånn hadde jeg i forrige uke. Jeg hadde klipt tåneglen feil så den ble helt betent.
Samboeren gikk til angrep med en pinsett og klemte og herja verre. Det var JÆVLIG vondt, men det hjalp! Nå er tåa like god!!!

putt føttene i grønnsåpe bad... det skal vist være bra, men sikkert best å ta seg en tur til doktoren :D

au au [&o]
ikke negeln din som har begynt å vokse ned i tåa?.. er så innmari vondt det..
prøv med litt grønnsåpebad, sitt leeeeeeeeeeeeeeeeenge.. fyll gjærne på med varmt vann.
se om det lindrer litt, å evnt prøve å stikke litt bomull under negeln ( hvis det er det da )
men uansett så hadde jeg valgt å ta en liten tur innom legen.
stor klem, og god bedring[:)]

da er du ikke alene om det,for jeg fikk betennelse i lilletåa,p.g.a gnagsår ,som utviklet seg til betennelse etterhvert,tåa så jo ikke ut,nesten dobbelstørrelse,var nesten lilla og grønn farge og en del væske inni der(sorry for detaljer),så det eneste som har hjelpt meg er å rense såret daglig(flere ganger om dagen) med pyrisept,og så bruker jeg en salve som dattera mi fikk hos legen for å desinfeksere sår den heter:microcid 1 ,fåes på resept da! så dette har jeg gjort i flere dager nå,samt at jeg kjøpte meg gnagsårplaster som innehåller noe salve som skal hjelpe med å hele såret...og går absolut ikke med sko som klemmer lilletåa,bare åpne sandaler der tåa kan få være i fred!![;)][;)] håper du snart blir bra da.det er jo ikke så morro å går der å halte lissom..hihi[:D][:D]

Jeg har en tendens til å unngå legen til det nesten står om liv.. Har hatt foten i grønnsåpe hver morgen og kveld i to dager nå, merker ingen bedring ennå da.. Men håper det funker, for jeg føler meg jo litt teit her jeg går! Sambern klarer ikke å se på at han gjør med vondt, så han ga seg rimelig fort.. Å det er drit tungt å sitte med foten bøyd samtidig som man ska påføre seg selv en masse smerte! Har en mistanke om at neglen er inngrodd ja, men jeg får ikke noe under den.. Tror den har vokst nedover på en måte.. Æææævvv!!

ORIGINAL: lindaen

Jeg har en tendens til å unngå legen til det nesten står om liv.. Har hatt foten i grønnsåpe hver morgen og kveld i to dager nå, merker ingen bedring ennå da.. Men håper det funker, for jeg føler meg jo litt teit her jeg går! Sambern klarer ikke å se på at han gjør med vondt, så han ga seg rimelig fort.. Å det er drit tungt å sitte med foten bøyd samtidig som man ska påføre seg selv en masse smerte! Har en mistanke om at neglen er inngrodd ja, men jeg får ikke noe under den.. Tror den har vokst nedover på en måte.. Æææævvv!!

uuuh, det er så vondt det[:(]

skulle sendt bestemora mi oppover, hun er skikkelig flink til å dalle med negler som er grodd nedover..
gi det i allefall en sjans.. ikke store dotten det er snakk om.. negeln kommer opp da, og da kan du klippen den.. ( skjer jo ikke med en gang da, men etter en dag eller to )

Men det er ikke noen plasser å stikke ned bomulla.. Vi prøve å klippe neglen på skrå nedover, for så å rive den ut, men den er inngrodd lengre ned.. Å der er det jo ingen mellomrom mellom tåa og neglen.. [:(]

ORIGINAL: mie83

du har ikke fucidinsalve da? eller hva det heter.. men ingenting klarer å trekke inn så lenge det ikke er litt åpent..

Nope, har ingen salver[&o] Kanskje samboern bare må trykke til seinere.. Huff.. Det er jo SÅÅÅ vondt!! Begynte å grine igår når jeg skulle presse sko på beina.. Så det ga jeg fort opp!

Nei, gikk med for trange sko[&o] Ingen skoene mine passer ikke lengre etter jeg gikk gravid.. Men jeg har ikke hatt de på over lengre tid så jeg har ikke brydd meg.. Men når lønna kommer skal jeg ha nye sko!!

Ja, kjenner et godt i leddene.. Så det blir noen billige sko mens jeg venter på å komme inn i skoene mine igjen! Mamman til ei venninne mente at leddene mine kom til å trekke seg mere sammen etterhvert! Å at det kunne gå opp til et år før alt vannet gikk ut, siden jeg hadde så mye!

jeg har hatt inngrodd negl, og operert for det! Vær forsiktig med å klippe neglen nedover på sidene, og dra. det kan komme av det!!

Men gjør som de andre sier, sitt med beinet i en balje med grønnsåpevann! er det man får anbefalt av legen også! :)

Lykke til!

Det har jeg hatt titalls ganger, og er blitt operert for det 6 ganger!

Det hjelper hvis du får stukket hull der det er gulgrønt puss under huden. Gjør ikke vondt. Klem ut alt du klarer, og sitt med beina i grønnsåpevann. Tørk beina etter på, og la de lufttørke slik at du er sikker på at de er helt tørre.
 Smør på basimicin(fåes kjøpt reseptfritt på apoteket) og ta plaster på utsiden.

Prøv og se om du klarer og få litt bommull under neglen. Vil hjelpe hvis du klarer det [:)]

Lykke til med tåa[:)] Vet at det er fryktelig vondt

vist du har betennelse..
så må du prøve å stikke hull på å få ut guffa..
så klippe negeln så den ikke stikker ned i tåa...
har vært plaget med sånn før..
men nå klipper jeg negelen rett av så slipper jeg at den gror fast /nedi kjøttet...

tror du trenger  pencillin jeg,,,,,elelr et lite kir inngrep som du kan gjøre selv![;)]

ORIGINAL: førstegangsgravid

tror du trenger  pencillin jeg,,,,,elelr et lite kir inngrep som du kan gjøre selv![;)]

Eneste problemet med egne kirurgiske inngrep er at det ikke finnes noen anestesi lege til stede[8D]

ORIGINAL: lindaen

ORIGINAL: førstegangsgravid

Eneste problemet med egne kirurgiske inngrep er at det ikke finnes noen anestesi lege til stede[8D]

kommer ikke eirik snart hjem da??[;)]

Hehe.. Syke tid! Jeg har nok ikke så mye guts jeg.. Dropper treninga idag, å holder meg i ro resten av helga.. Har foten i grønnsåpe, å visst det ikke er NOEN bedring til mandag så ringer jeg legen! For han har i det minste lokalbedøvelse! HAr forresten nettopp prøvd.. Men bare jeg kommer borti kanten så vrir jeg meg.. Vil seriøst kaste opp.. [&o]

Huff så plagsomt då- du må ha god bedring- og en fin helg med grønnsåpe baljen[;)]

Back
Topp