Betennelse i allerede rotfylt tann

Vondt med betennelse.. jeg fikk det i en rotfylt tann.. måtte trekke den.. gikk fint det.. fikk antibiotika og smertestillende :) gikk fort over ;)

Måtte trekke tannen etter rotfyllingen (fikk kraftig betennelse)..
Må ærlig si det at det var utrolig jævlig! (betennelsen alltså).

Men kjente ingenting når dei trekte tannen, fikk mye bedøvelse. Men såg ut som jeg hadde blitt mørbanket i flere dager etterpå [emoji23]

Jeg går på antibiotika nå for betennelse i bakerste jeksel, 1 uke siden jeg begynte på antibiotika og det er fremdeles vondt.. er ikke tanna bra når jeg er ferdig med antibiotikaen så må den trekkes. Jeg rotfyllte forresten ikke, men var ei ganske dyp fylling.

Eg fikk ikkje antibiotika[emoji15] har ikkje hatt så veldig vondt, mn ikveld verker det i heile kjeven :( har ikke time før i slutten av neste uke til å ta d heller :(

Fått det flere ganger. Første gangen fikset de tanna, men pga noen nerveproblemer jeg har i munnen så var det vondt til tross for bedøvelsen. Neste gang ble det narkose på meg pga tannlegeskrekk, så da kan det være det samme hva de gjorde :p Har nok en gang fått betennelse i en allerede rotfylt tann, men siden jeg er gravid fikk jeg ikke gjort noe med det, og fikk penicillin istedet, så nå er det smertefritt igjen. Hvis du er redd smertene så be om å bli behandlet med penicillin før dere reparerer tannen, for da er det ikke like ømt der nede i roten

Eg fikk ikkje antibiotika[emoji15] har ikkje hatt så veldig vondt, mn ikveld verker det i heile kjeven :( har ikke time før i slutten av neste uke til å ta d heller :(
Ta deg en god dose med smertestillende å be om antibiotika, du kan godt ringe tannlegevakta i helgen for noe som dette :) God bedring

Ta kontakt med tannlegevakt i morgen. Du må ha antibiotika og trolig paralgin forte!

Skal prøve å la være å skremme deg her, men slike betennelser i forbindelse med tannverk kan være farlige i noen tilfeller, og du kan ikke gå en uke før du får hjelp!

Jeg har hatt betennelse før jeg måtte rotfylle. Usikker på om det blir det samme, men tanna var død og jeg kjente ikke noe til den jobben som ble gjort. Annet enn at jeg var vanvittig mørbanket av betennelsen da. Jeg fikk til slutt kjevebensbetennelse, og hadde noen sagt jeg ville bli bra av å grave ut tanna med skje selv, så hadde jeg trolig gjort det!

Ja, det har jeg hatt. De fjernet så tannrota, og da viste det seg å være en svulst på rota.
Så ble den bedre i 1-2 år, også ble det betent som f*** igjen, og den måtte trekkes.

Det er ikke vondt å trekke tenner, du får jo bedøvelse. Etterpå er det ømt, men det går over. :)
Jeg trakk 4 tenner samtidig en gang (melketenner, jeksler som ikke ville ut), og selv da tannlege nr.3 stod og spente fra med beina i stolen mens tannlege 1 og 2 holdt hodet mitt fast, kjente jeg ikke noe til trekkingen, og jeg var på skolen igjen dagen etterpå. (Seende ut som Rocky. :P )

Da må du ta kontakt med tannlegevakt eller legevakt så du får begynt på antibiotika asap! Kan være farlig å ikke få behandling for betennelsen! [emoji15]

Våkna bedre idag, mn mye murring/verk enda..har dessverre ikke tannlegevakt her vi bor..får ringe mandag igjen å be om hastetime..gruer meg såååånn :( selv om tannlegen sa d ikke gjør vondt å ta betennelsen nå siden tannen er død..en trengte egentlig ikke bedøvelse men eg skulle få siden eg er så redd for tannlege...

Ja, jeg måtte rotfylle på nytt pga betennelse. Men måtte da dra til en spesialist, så det ble jo litt dyrt. Var ikke vondt i det heletatt, veldig dyktig tannlege. Hadde heller ingen smerter etterpå.

Back
Topp