Betegnelsen "barnefri"

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Jeg lurer på hva dere andre tenker om ordet barnefri. Det har jo vært litt i media om betegnelsen i det siste, og det har vært noen meninger om at det er negativt å kalle det barnefri.

Jeg er veldig glad i mine barn, men kan likevel kalle det å ha en kveld uten barn for barnefri uten at det betyr at følelsene mine for de eller tanken om de er negative. Kan også bruke uttrykket voksentid, som også betyr barnefri. Skal man måtte henge seg opp i hva den enkelte kaller sin egen tid som voksen uten barna sine?

Kjør debatt :D

Jeg bruker ordet barnefri, men som du sier så betyr det ikke noe negativt mot dem :) jeg syns det er innafor å bruke det uttrykket :happy:

Kan fint finne på å bruke uttrykket uten at jeg legger mer i det enn at jeg gjør Moe uten at barna er med.
Føler at det er en trend at absolutt alt må tolkes, vris og vendes for tida...og gjerne negativt... Skummelt for sånne som meg, som sier ting uten å tenke så mye over det utover akkurat det som blir sagt (uten at det har en skjult/dypere mening)...

Som litt sliten 3-barns mamma og i jobb 100% så må jeg innrømme at jeg ikke har noen problemer med ordet barnefri og jeg nyter også en kveld eller et par timer for meg selv en gang i sjeldenheten. Jeg elsker barna mine over alt i hele verden, men noen ganger trenger man litt tid for seg selv. :-)

Har ikke noe avesjon mot ordet egentlig, å være mamma/pappa er en heltidsjobb så om noen kaller det barnefri om de får en kveld/dag med noen timer for seg selv må de få gjøre det uten at det skal bli blåst ut av propsjoner.

Men så er jo alt som er sagt de siste årene siden 2016 enten galt eller krenkende :hilarious:

Kan ikke huske å ha brukt det ordet ennå, men tipper det kommer til å bli brukt uten noe videre tanker om det. [emoji5]

Finner ikke noe galt i ordet barnefri.. er jo heldekkende [emoji23] ( i den forstand at vi har delt omsorg)

Jeg bruker ordet barnefri, men som du sier så betyr det ikke noe negativt mot dem :) jeg syns det er innafor å bruke det uttrykket :happy:
Enig med Anne :)

Back
Topp