Betatt av en annen?

EiK

Første møte med forumet
Jeg er redd jeg er i ferd med å falle for en annen... Vedkommende er gift og har barn og det samme gjelder meg. Jeg liker vedkommende veldig godt og trives med å være i selskap med denne personen. Er h*n ikke i nærheten, merker jeg det på sinnstemningen min og jeg tenker endel på denne personen. Men jeg er ikke fysisk tiltrukket - for all del; vedkommende har et fint utseende, men jeg merker ingen seksuell tiltrekning i alle fall. Det er nesten mer som jeg bare vil være en god/nær venn. Men på den andre siden, så kiler det godt i magen når jeg får øyekontakt. Er litt forvirret... Vil helst ikke ha slike følelser for noen andre enn min bedre halvdel (selvsagt!), vi har det bra sammen.

Uansett hva jeg skulle ville og uansett hva den aktuelle personen skulle føle, så hadde det aldri blitt noe mellom oss. Vil ikke gå så mye i detalj for det hadde vært verdens undergang om noen kjente skulle komme over dette, men det er HELT uaktuelt og helt umulig.

Huff, det er så vanskelig å kjenne på disse følelsene og jeg trenger virkelig et sted å tømme meg litt. Dette er liksom ikke noe man kan snakke med kjente om. På den ene siden er det å deilig å kjenne kribling i magen, kjenne at humøret stiger og at alt ser så lyst ut. Det er spennende, oppløftende for selvtilliten å føle at man har kjemi. Men, det kan aldri bli oss og jeg VIL ikke gå fra min bedre halvdel. Det er kanskje mer ødeleggende å ha et profesjonnelt forhold til denne personen i lengden enn det gjør godt? Eller kanskje jeg bare er litt betatt og at det går over når jeg blir bedre kjent med vedkommendes dårlige sider? Kan vel under tvil røpe at det er snakk om en kollega jeg har et tett sammarbeid med.

ORIGINAL: EiK

Jeg er redd jeg er i ferd med å falle for en annen... Vedkommende er gift og har barn og det samme gjelder meg. Jeg liker vedkommende veldig godt og trives med å være i selskap med denne personen. Er h*n ikke i nærheten, merker jeg det på sinnstemningen min og jeg tenker endel på denne personen. Men jeg er ikke fysisk tiltrukket - for all del; vedkommende har et fint utseende, men jeg merker ingen seksuell tiltrekning i alle fall. Det er nesten mer som jeg bare vil være en god/nær venn. Men på den andre siden, så kiler det godt i magen når jeg får øyekontakt. Er litt forvirret... Vil helst ikke ha slike følelser for noen andre enn min bedre halvdel (selvsagt!), vi har det bra sammen.

Uansett hva jeg skulle ville og uansett hva den aktuelle personen skulle føle, så hadde det aldri blitt noe mellom oss. Vil ikke gå så mye i detalj for det hadde vært verdens undergang om noen kjente skulle komme over dette, men det er HELT uaktuelt og helt umulig.

Huff, det er så vanskelig å kjenne på disse følelsene og jeg trenger virkelig et sted å tømme meg litt. Dette er liksom ikke noe man kan snakke med kjente om. På den ene siden er det å deilig å kjenne kribling i magen, kjenne at humøret stiger og at alt ser så lyst ut. Det er spennende, oppløftende for selvtilliten å føle at man har kjemi. Men, det kan aldri bli oss og jeg VIL ikke gå fra min bedre halvdel. Det er kanskje mer ødeleggende å ha et profesjonnelt forhold til denne personen i lengden enn det gjør godt? Eller kanskje jeg bare er litt betatt og at det går over når jeg blir bedre kjent med vedkommendes dårlige sider? Kan vel under tvil røpe at det er snakk om en kollega jeg har et tett sammarbeid med.

Heisan, det jeg har uthevet i rødt er ganske vanlig tror JEG da, har vært borti slikt noen ganger selv, så går det like fort over...jeg kan fort bli litt betatt da, men det varer ikke lenge. Finner fort ut at jeg er 1000000 ganger mer betatt av min egen mann... Men man vil jo alltid SE på andre...har aldri hatt noe sånn annet enn BETATT jeg da...
Det var mine ord, ikke sikkert du ble så mye klokere, men det var min "erfaring" iallefall... [8D]

Hei !

Jeg tror du holder på å bli forelsket, ingen tvil. Selv om du ikke direkte føler en fysisk tiltrekning nå, kan den nok fort komme. Å lete etter feil hos vedkommende hjelper sjelden, er man forelsket så er man forelsket. Det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve å havne i en situasjon der du unngår vedkommende. Å være forelsket i en annen i lang tid, vil garantert kunne påvirke forholdet ditt.

Jeg kjenner til en episode der hun som var forelsket snakke med sin leder, som hjalp henne med å komme litt unna. sikkert ikke så morsomt å si det til noen, men kanskje ikke verdens undergang. Personal ansvarlig der du jobber har jo taushetsplikt.

Sikkert ikke morsomt å høre rådet mitt om å holde avstand, du har jo sikkert lyst til å være så nærme han som mulig, men du må nok bite i det sure eple.

Vær litt forsiktig med å si til din man om du er forelsket i en annen, mange reagerer sterkere på dette en om man har vært utro. Jeg sier ikke at det er noe galt i forholdet ditt, men det kan være det. Har man et meget bra forhold, er man mer imun mot forelskelse. Samtidig forelskelser kan gå over, og om din mann har mange gode egenskaper så kan du jo prøve å finne på aktiviter for å styrke forholdet til ham.

Så en liten test jeg har hørt, om du tenker på kollegaen din minst engang i timen alle timer du er våken, er du forelsket. Tenker du på ham hvert 10 minutt, er du dypt forelsket.

råd: se kun det positive med han du nå har. tenk på hvordan dere ble sammen, hvor høyt du elsket ham osv. det pleier å hjelpe hos meg i alle fall. jeg har vært borti mange slike situasjoner men kommet meg ut av det ganske kjapt. lykke til

Takk for svar.
Marit83: Jeg håper det går over her også. Har vært betatt før og da har det gått helt fint.
Proserpine: Jeg tror dessverre du har rett i mye av det du skriver. Jeg burde prøve å ta avstand, men kommer nok ikke til å gjøre det... Vil jo få så mye tid som mulig med vedkommende og helst alene (ja, alarmklokkene ringer).
Apple pie: Skal gjøre det!

Selv om proserpine sannsynligvis har rett i at jeg burde ta avstand, vil jeg heller prøve å gjøre det beste ut av situasjonen og håpe at det går over. Jeg skal ut i permisjon snart og da blir det gjerne over et år til jeg ser vedkommende igjen.

Tror det er ganske normalt... valget du dog sitter med er å enten konsentrere deg om det du har eller legge mer i den du er betatt av og gå den veien. Det går alltid over igjen (... normalt). Og det er helt normalt å bli betatt av andre. Folk som er gift i 50år uten å ha vært betatt av noen underveis tror jeg ikke noe på. Rett og slett.

Man har lov å fortsette å se i menyen selv om man allerede har bestilt.. Det er 100% normalt å se på andre, og i noen tilfeller faktisk føle seg betatt o.l. Vi mennesker er nok ikke skapt for å leve helt monogamt, og de som lever et helt ekteskap uten å noen sinne føle noe for noen andre er nok heller i undertall. Jeg har enda ikke kommet opp i dette dilemmaet selv, men jeg kjenner mange som har vært i samme situasjon og som har kommet til meg for en prat. De har imidlertid innsett at dette er en naturlig del av det å være menneske, man vil alltid møte mennesker som man kan bli ekstra glad i, og dette er ikke ensbetydende med at man lever i et dårlig forhold.

Din plikt nå er å ikke la disse følelsene vokse til en sterk forelskelse. Hvordan du gjør det blir opp til deg, men jo mindre kontakt med vedkommende, jo bedre. Du kan styre tankene dine hvis du bestemmer deg for det.

Back
Topp