Betalte dere for materiell hos legen?

Fruen fra havet

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg var på kontroll hos legen forrige uke, og tok blodprøver etc, standard første svangerskapskontroll. Sist jeg var gravid betalte jeg ikke en krone, så jeg vandret bare ut derfra når timen var over. I dag mottok jeg faktura, ikke på konsultasjon men på materiell. Må være blodprøvene de skal ha betalt for. Dette er jo standard i et svangerskap, og jeg trodde det skulle være gratis. Har dere andre betalt for det?

Skikkelig irriterende, materiellet koster 59 kr og fakturagebyret er på 58 kr! Småpenger, men likevel...

Hm,jeg tror jeg har betalte bare 250nok men det er influensa vaksine og ingenting på materiell. Hva med å ringe fastlegen og spør om det?

Ingenting, alt med svangerskap er gratis om du er norsk statsborger, fikk jeg beskjed om:) hadde ringt å spurt om jeg skulle betale osv

Jeg måtte betale! 59kr inne hos legen. Aner ikke hva det var for, stod ikke noe på kvitteringen

Sniker fra desember.

Det varierer tydeligvis fra legekontor til legekontor men de kan ta betalt for materiell. Jeg har aldri betalt noe utenom ved glukosebelastningen.

Jeg tok celleprøve nå under svangerskapet og måtte betale for materiell. Ellers har alt vært gratis

Har ikke betalt noe, utenom influensavaksinen.

Sniker jeg også. Det er ikke uvanlig at du kan måtte betale for materiell, men jeg har ikke opplevd at blodprøver faller derunder. Jeg har betalt da jeg tok glukosebelastningstest og influensavaksine.

Jeg betaler ikke for materiell hos fastlegen.. Hos gyn måtte jeg det, men det er helt greit[emoji4]

Takk for svar alle sammen! Synes det er rart at jeg må betale for blodprøvene som er en fast del av svangerskapsoppfølgingen men kjenner jeg meg selv rett så gidder jeg ikke å ringe men ender opp med å betale. Mest irritert på den høye fakturaavgiften...

Har ikke betalt noe denne gangen. Men husker jeg fikk faktura for det samme i forrige svangerskap. Dumt de ikke sier noe når du er der, så slipper man ihvertfall gebyret!

Har også fått faktura. Men vet at jeg ikke skal betale, så må ringe etter julen.

Aldri betale noe jeg. Eneste var influensavaksinen, men den var bare 100kr fordi jeg ble regnet som risikogruppene som gravid.

Jeg har ikke betalt en krone verken hos lege eller på sykehus, verken på glukosebelastning eller influensavaksinen. Jeg har fått 2 fakturaer, men de ga jeg tilbake til legesekretæren som gladelig tok de i mot og beklaget. På siste legebesøk sa jeg til legen at han måtte huske på å notere at jeg var gravid sånn at jeg slapp å få faktura etter legebesøk, og det hadde han glemt og huket av der og da ;)

Jeg bruker å spørr hos lege/gyn/sykehus om det er noe jeg skal betale å da får jeg nei,å da husker jo de og å huke av gravid:)

Back
Topp