Betalingsutsettelse

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som har prøvd det via skeidar eller bohus?
Vi trenger desperat en soffa nå før 17 Mai da vi får masse gjester.
Tenkte litt på å kjøpe en soffa og betale den når skattepengene kommer i Juni, det går vel an?

Får da 30 000 tusen så da blir den betalt med engang.

Men noen som ahr prøvd dette?[:)]

ORIGINAL: MorraTeFreja

Det skal vel godt gjøres å få en sofa i hus til 17 mai uansett... Det er som regel lang leveringstid.
Det er i allefall min erfaring med møbelkjedene.

Har vært og sett og de har den vi ønsker på lager [;)]

Har gjort det før jeg [:)]
Koster deg vel mellom 300-600 kr mer i gebyr for utsettelsen.
Vi skulle kjøpe en sofagruppe på skeidar for noen år siden.
Skulle kjøpe ny til jul, da vi skulle ha fullt hus, men dem hadde ikke den inne, kunne ikke får den før om 3 mnd...
Så da spurte jeg om hun ikke kunne ringe rundt til andre skeidar i nærheten..
Hun gjorde det. Og på alnabru hadde dem faktisk 2 sofagrupper på lager [:D]
Det er jo et lite tips, om du trenger sofaen fort [:)]

Vi kjøpte på IKEA med 9 mnd RENTEFRI betalingsutsettelese ! var vel i april i fjor og vi betalte den ut når skattepengene kom i juni [:D] Kostet oss ikke ei krone !!

Men som en annen sier her så tok det 4 uker før vi fikk sofaen da[&:]

har kjøpt på bohus.. går veldig greit. tror dere kan velge mellom å betale litt og litt hver mnd, eller få en regning om 45 dager.

Det er helt greit å gjøre om man VET helt sikkert at pengene kommer og man får betalt før rentene løper.
Ok nødløsning som ikke blir altfor dyr, mener jeg.

ORIGINAL: Lujele

Vi kjøpte på IKEA med 9 mnd RENTEFRI betalingsutsettelese ! var vel i april i fjor og vi betalte den ut når skattepengene kom i juni [:D] Kostet oss ikke ei krone !!

Men som en annen sier her så tok det 4 uker før vi fikk sofaen da[&:]

Kanskje det er Ikea vi skal gå for da [:D]

Så lenge man klarer å være strukturert så er det jo ikke noe i veien for å gjøre det. Det er vel noen renter som begynner å løpe så kanskje smart å sjekke ut hvor mye dyrere det blir først?

Noen steder har jo også "gratis" utsettelse i f.eks 1-3 mnd

ORIGINAL: *smiley86*

Så lenge man klarer å være strukturert så er det jo ikke noe i veien for å gjøre det. Det er vel noen renter som begynner å løpe så kanskje smart å sjekke ut hvor mye dyrere det blir først?

Noen steder har jo også "gratis" utsettelse i f.eks 1-3 mnd

Tror det er 4 mnd på bohus og skeidar. Mens tilbud på 9 måneder på Ikea. Men vi trenger jo bare å vente til Juni.

koster noen kr å utsette på ikea å.
Så har ikke mye å si hvem av kjedene du kjøper av[;)]

Back
Topp