Betalingen

Leniiis

Glad i forumet
Hvordan foregår den egentlig?
Når skal disse 15000 kr for de 3 forsøkene betales? Har kun fått regningen på forsamtalen og på medisinene så klart :)

Hvordan foregår den egentlig?
Når skal disse 15000 kr for de 3 forsøkene betales? Har kun fått regningen på forsamtalen og på medisinene så klart :)
Du får regning etter hvert. Nå er egenandelen litt over 16000 kr. Når du er over den summen (egenandeler og medisiner) kan du sende inn kvitteringene til helfo og få tilbake det som er over denne summen.

Du får regning etter hvert. Nå er egenandelen litt over 16000 kr. Når du er over den summen (egenandeler og medisiner) kan du sende inn kvitteringene til helfo og få tilbake det som er over denne summen.
Ja det vet jeg. Men utenom medisinene osv så koster vel selve forsøkene 15000 kr?

Ja det vet jeg. Men utenom medisinene osv så koster vel selve forsøkene 15000 kr?
Nei, ikke hvis du tar forsøkene offentlig. Da koster uttaket 1500kr.

15000 er bare maxgrensen du må betale. Alt som overstiger dette får du tilbake av Helfo. Det er veldig forskjellig hva man må betale, kanskje du slipper unna med mindre :)

Ok. Da har jeg misforstått hele greiene hehe :) Trodde vi måtte ut med 15000 kr utenom medisinene osv. Når hun på Ullevål la frem hva det kostet så kom et forsøk på over 20000 kr.

Ok. Da har jeg misforstått hele greiene hehe :) Trodde vi måtte ut med 15000 kr utenom medisinene osv. Når hun på Ullevål la frem hva det kostet så kom et forsøk på over 20000 kr.

Vi kom ikke i nærheten av den summen på vårt forsøk. Tror vi havnet på rundt 10 000 for medisin, 680 for forsamtale også 1500 for selve forsøket

Vårt første forsøk og vi har nådd grensen. Bare puregonene kommer på 12000. Og vi har lagt ut 3000 på de andre medisinene. Har ikke hentet ut crinonen så der blir det sikkert rundt 500-1000 kr og så egenandelene på selve forsøket og UL timer og forsamtalen.
Pjuhh Blei en del detta ja.

Kjenner lommeboka mi skulle ønske jeg hadde kunnet tatt offentlig forsøk :D

Lurer på om jeg har misforstått jeg. I følge hun jeg snakka med så kommer egenandelene utenom medisinene. Egenandelene for UL, konsultasjoner osv sa hun går på frikort 1 og så må man søke helfo om å få tilbake penger når man passerer ca 16500 kr i medisiner.

Lurer på om jeg har misforstått jeg. I følge hun jeg snakka med så kommer egenandelene utenom medisinene. Egenandelene for UL, konsultasjoner osv sa hun går på frikort 1 og så må man søke helfo om å få tilbake penger når man passerer ca 16500 kr i medisiner.
Jeg har også fått beskjed om at egenandelene går på frikortet og at det man får refundert er når medisinkostnadene går over det beløpet du nevner.

Jeg har også fått beskjed om at egenandelene går på frikortet og at det man får refundert er når medisinkostnadene går over det beløpet du nevner.
Ja det er godt mulig det er slik. Dette er mitt første IVF forsøk så vi har ikke sendt inn noe enda. Regnet ikke med at det skulle bli så dyrt så har ikke tenkt over dette. Men vi finner det sikker ut nå :)

Hvor stor forskjell er det i pris?
Jeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiften :)

Jeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiften :)

Fy flate det er dyrt :O Det er jo verdt det, men likevel dyrt er det.

Husker ikke dette så godt, lenge siden vi tok de offentlige forsøkene. Men jeg husker at jeg sendte inn spesifiserte kvitteringer til Helfo etter hvert forsøk. Vi endte jo opp med 6 forsøksrunder idet offentlige, og siden jeg må ha høye doser kom vi fort over egenandelen. Vi har vel betalt fra ca 12000 til 18000 i medisiner per forsøk. Dette gikk da på egenandelen. Kan ikke huske at vi sendte inn kvitteringer på selve forsøket...
Vi satt og regnet litt på hva vi har brukt på spiren i magen i går - og kom vel frem til at jeg bærer på en spire til rundt 200 000. Da er alt iberegnet, alle forsøk, medisiner, reise, opphold.. Men ikke akupunktur-utgiftene.. Og det er også mange tusenlapper! Men jeg har jo hatt så god effekt av det, så da er det verdt det:-)

Huff, ja det var dyrt! Men verdt det:-) Vi regnet på hvor mye vi har brukt, og snakket om verdien av dette - og fant ut at det er verdt det om vi lykkes eller ei.. Vi kunne jo ikke latt være å prøve. Det gir iallfall oss mer mening og ro i sinnet - vi har gjort alt vi kan for en spire. Vi betalte 53 000 for 3 forsøk, og har brukt ca 18000 på medisiner hvert forsøk - og vi måtte jo bruke alle 3 forsøkene. Men det er jo umulig å spå dette på forhånd. Man må nesten bare hoppe i det..

Back
Topp