Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du får regning etter hvert. Nå er egenandelen litt over 16000 kr. Når du er over den summen (egenandeler og medisiner) kan du sende inn kvitteringene til helfo og få tilbake det som er over denne summen.Hvordan foregår den egentlig?
Når skal disse 15000 kr for de 3 forsøkene betales? Har kun fått regningen på forsamtalen og på medisinene så klart![]()
Ja det vet jeg. Men utenom medisinene osv så koster vel selve forsøkene 15000 kr?Du får regning etter hvert. Nå er egenandelen litt over 16000 kr. Når du er over den summen (egenandeler og medisiner) kan du sende inn kvitteringene til helfo og få tilbake det som er over denne summen.
Nei, ikke hvis du tar forsøkene offentlig. Da koster uttaket 1500kr.Ja det vet jeg. Men utenom medisinene osv så koster vel selve forsøkene 15000 kr?
Har du privat eller offentlig forsøk. Er du offentlig så betaler du bare en egenandel på 1500 for selve forsøket. Tar du det privat koster det mer. flere tusenJa det vet jeg. Men utenom medisinene osv så koster vel selve forsøkene 15000 kr?
Max grensen er blitt hevet til litt over 1600015000 er bare maxgrensen du må betale. Alt som overstiger dette får du tilbake av Helfo. Det er veldig forskjellig hva man må betale, kanskje du slipper unna med mindre![]()
Ok. Da har jeg misforstått hele greiene heheTrodde vi måtte ut med 15000 kr utenom medisinene osv. Når hun på Ullevål la frem hva det kostet så kom et forsøk på over 20000 kr.
Hvor stor forskjell er det i pris?Kjenner lommeboka mi skulle ønske jeg hadde kunnet tatt offentlig forsøk![]()
Jeg har også fått beskjed om at egenandelene går på frikortet og at det man får refundert er når medisinkostnadene går over det beløpet du nevner.Lurer på om jeg har misforstått jeg. I følge hun jeg snakka med så kommer egenandelene utenom medisinene. Egenandelene for UL, konsultasjoner osv sa hun går på frikort 1 og så må man søke helfo om å få tilbake penger når man passerer ca 16500 kr i medisiner.
Ja det er godt mulig det er slik. Dette er mitt første IVF forsøk så vi har ikke sendt inn noe enda. Regnet ikke med at det skulle bli så dyrt så har ikke tenkt over dette. Men vi finner det sikker ut nåJeg har også fått beskjed om at egenandelene går på frikortet og at det man får refundert er når medisinkostnadene går over det beløpet du nevner.
Jeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiftenHvor stor forskjell er det i pris?
Oi. Det var stor pris forskjell :OJeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiften![]()
Jeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiften![]()
Jeg passerte 100 000,- for pakke på tre forsøk, hvorav kun ett gjennomført. Absolutt verdt det, men skulle gjerne sluppet unna den utgiften![]()