Betaling til barnevakt?

3nydeligegutter

Glad i forumet
Neste helg skal jeg og sambo på noe samlivs kurs opplegg via forsvaret. Er fra fredag til søndag på hotell. Jeg prøver å få mamma og de til å passe ungene, men de hadde vist hallveis planer den helgen, så jeg lurer litt på om jeg skal spørre barnevakten om hun kan ha ungene fra fredag ettermiddag etter barnehagen til utpå søndagen en gang. Hvor mye ville dere betalt henne da? Holder det med en 1000 lapp for hele helgen eller?

om det bare er en barnvakt synns jeg det er ALT for lite!
hadde ikke passet barn utenfor mine søstre sine o.l en hel helg for så lite penger.

Oi ja da hadde jeg også vært skikkelig forbannet. Du tapet jo penger på at du måtte ta fri fra jobb, også tapet du jo energi på at de var syke. Nei da hadde jeg ikke sittet barnevakt for den tanten igjen tror jeg

ORIGINAL: maryjoleen

hadde ikke passet barn utenfor mine søstre sine o.l en hel helg for så lite penger.

Mente du da de 200 kr eller de 1000 kr?

ORIGINAL: Skattene mine

Vår er atten da, men hun får femhundre for en kveld [8|]

hvor mange timer regner du da?

ORIGINAL: MammaDiana

di 1000.
(ser du skriver ungene så da er det fler enn en)?
en voksen barnevakt som skal passe flere unger en helg må nesten få timesbetaling som ikke er helt latterlig.
synns jeg da.
om det blir en ca 40 timer da? da blir jo timesbetalinga en 25 kr om hun får 1000 kr.

di 1000.
(ser du skriver ungene så da er det fler enn en)?
en voksen barnevakt som skal passe flere unger en helg må nesten få timesbetaling som ikke er helt latterlig.
synns jeg da.
om det blir en ca 40 timer da? da blir jo timesbetalinga en 25 kr om hun får 1000 kr.

Har 2 stk som er 14 mnd og 2,5 år. Barnevakten er 28 år og er fast hos oss 3 ganger i uken. Da får hun 100 kr timen når de er våkne og 50 etter de har lagt seg. Jeg/vi har ikke råd til å betale henne det samme for en hel helg. Så da tenkte vi at 1000 kr kunne passe, siden hun alikevel får en ganske så heftig lønning hver mnd...

Fem timer. To unger som sover.

Fem timer. To unger som sover.

Okei. Jeg hadde nok ikke gitt så mye hvis ungene alikvel sover og hun bare sitter der å ser tv/film. Snakk om luksus betaling for å bare sitte på rompen lixm

synes det var lite med 1000 kr for så mange timer... hun har jo totalansvar for 2 barn en hel helg jo..... hadde nok betalt det dobbelte om det var aktuelt hos oss, og vi har ikke noe særlig god økonomi for å si det slik.. hun tar seg jo av dem, og kan ikke akkurat dra derfra.. selv om barna sover så har jo hun ansvaret selv om hun ser på tv eller hva det måtte være.......

Jeg synes 1000 kr er litt lite for å passe 2 små barn ei hel helg... Men det er meg da[;)]

Jeg fikk 2500kr fra fredags ettermiddag til søndags ettermiddag en gang jeg passet 3 unger en hel helg.
Å da var jeg 30 år.
Syntes det var sånn passe grei betaling siden hun ene var syk stort sett hele helgen..

jeg er 30 og hadde vært fornøyd med 1000 for en helg.........blir vel ca.35 kr.timen, samme som dagmammaer tar rundtomkring en betaler jo ikke skatt av de vanlig timelønn hadde jo uanstt vært for høyt.

ORIGINAL: Rico82

Jeg synes 1000 kr er litt lite for å passe 2 små barn ei hel helg... Men det er meg da[;)]

syns 1000 kr er helt okay betaling og jeg hadde vært fornøyd med 1000 kr men spør barnevakten så får hun selv bestemme om det er ok....[;)]
håper det ordner seg for dere...

jeg hadde vært fornøyd med 1000 kr for en helg.
høres jo bra ut når dere vanligvis betaler henne pr time, men skjønner at dere ikke kan betale det for hele helgen. snakk med henne da
spør hva hun tenker seg

ORIGINAL: CuriosityKillTheCat

jeg hadde vært fornøyd med 1000 kr for en helg.
høres jo bra ut når dere vanligvis betaler henne pr time, men skjønner at dere ikke kan betale det for hele helgen. snakk med henne da
spør hva hun tenker seg

ORIGINAL: Rico82

hadde ikke giddet..

Jeg synes 1000 kroner er en fin pris jeg, jeg hadde sitti for den summen iallefall.. [:D]

Men fikk litt bakoversveis her nå, for jeg har ikke tenkt på å ta penger av venner eller familie om jeg hadde vært barnevakt over lengre tid, passet venninnes barn over to netter uten en krone, og familie uten en krone for 3 netter[&:]
Så fikk litt sjokk når jeg ser at noen ikke ville sitte om de ikke fikk mer enn 1000 kroner for en helg.

Ikke no kritikk overhode, jeg har bare ikke hatt de tankene i det hele tatt av en eller annen merkelig grunn[8D][8D]

Back
Topp