betaling på legevakt når gravid?

LilleLavendel

Forumet er livet
skal man det? jeg var inne nå pga blodtrykksfall og at jeg besvimte i hytt og pine. måtte betale vanlig takst og tenkte ikke mer over det. men er det sånn at gravide skal betale der? synes å huske fra sist at jeg ikke betalte noe ?

Jeg betalte ingenting hos legen da jeg var gravid[:)]

ORIGINAL: Marlu

man skal betale hvis det ikke har direkte sammenheng med graviditeten. Men legen kan være grei på det [;)]

ah...vil si dette hadde direkte sammenheng jeg, men...hmmmmm. men takk[:)]

Jeg betalte ALDRI når jeg var hos legevakten/legen :D

ORIGINAL: lykkeligemeg

ORIGINAL: Elisemoor

Jeg betalte ingenting hos legen da jeg var gravid[:)]

ikke på legevakt heller?

Jeg fikk bekkensmerter veldig tidlig i svangerskapet, og gikk til legevakten, men måtte ikke betale noe.
(Visste da ikke at det var bekkenløsning)

Jeg var også inne pga det, både i Skien og her i Sandefjord. Betalte ikke noe jeg da altså. Om de konkluderte med at det skjedde pga svangerskapet, skal du ha pengene igjen.

Om de nekter, kan du jo bare gå til neste steg...hva nå enn det er[8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg var også inne pga det, både i Skien og her i Sandefjord. Betalte ikke noe jeg da altså. Om de konkluderte med at det skjedde pga svangerskapet, skal du ha pengene igjen.

Om de nekter, kan du jo bare gå til neste steg...hva nå enn det er[8D]

hihi, ja, ikke sant. hva er det?[:D] men får vel gå og få igjen pengene:) satse på de er snille denne gangen!

Forrige gang jeg var gravid var jeg på legevakten med nyresteinsanfall flere ganger og betalte aldri..

Denne gangen har jeg vært der med det samme 3 ganger tror jeg og har måtte betalt hver gang.. Dette er kun plager jeg får når jeg er gravid, men måtte visst betale forde..

Om du trenger helsehjelp som er knyttet til graviditeten -symptomer, komplikasjoner ol. har du krav til gratis helsehjelp. Ex UVI, bekkenløsning osv

Om du er gravid og får øyekatarr har du ikke krav på gratis hjelp.

men blodtrykksfall er da ganske relatert til svangerskapet? var jo det legen sa også, at det var vanlig for gravide å oppleve dette osv. jeg har aldri problemer med det foruten når jeg er gravid? han nevnte ingen annen grunn for det enn at det var fordi jeg var gravid..jeje. da går jeg ned dit den dag idag!:)

Eg betalte aldri dei gangene eg var til legen eller legevakten dei gangene eg har gått gravid[;)] 
Trur ein skal det, så lenge det ikkje er svangerskapsrelatert.. Men eg har vært heldig[;)]

ORIGINAL: MammaTilAndreas

Jeg måtte også betale hos legevakta da jeg var der som gravid. Og det viste seg å være premature rier [:@]

var på legevakta med UVI 2 ganger da æ var 8 mnd på veg med nr 2, og måtte betale fordi det "ikke va svangerskapsrelatert" [:@]

ORIGINAL: MammaTilAndreas

Sign

Back
Topp