Betaling hos legen

Creams2019

Flørter med forumet
Jeg var hos legen når jeg var 7 uker på vei.. ((8+5 i dag)) Jeg gikk tidlig til legen pga jeg hadde fått små blødninger. Legen min valgte å ikke ta noen prøver eller skrive helsekort.. da ville hun bare vi skulle «se hvordan det gikk» til jeg var 12 uker. Jeg fikk iallefall en sykemelding.
Noen dager etter legetimen får jeg regning i posten...?
Må jeg betale for legen fordi hun ikke tok noen prøver av meg som bekrefter graviditet?

Sniker

Dersom de ikke registrerer i systemet og haker av på graviditet kommer regning automatisk.
Ring dem og hør om det bare er en glipp.
Hender noen ganger man må betale for en sånn time før de får fikset.

Sniker

Dersom de ikke registrerer i systemet og haker av på graviditet kommer regning automatisk.
Ring dem og hør om det bare er en glipp.
Hender noen ganger man må betale for en sånn time før de får fikset.

Da tar jeg en tlf til legen å hører.. [emoji4]

Timer som angår graviditeten skal være gratis.
Ville ringt legekontoret for å høre om dette er registrert

Er nok bare en glipp, ring inn og hør du så fikser det seg sikkert :)

Opplevde det i mnd 4,5 sist på første kontroll og det var bare en feil de ordnet opp i...

Det er nok bare en glipp. Jeg var til legen pga sterke ryggsmerter i forrige uke. Legene mente det absolutt ikke hadde noe med graviditeten å gjøre - likevel skulle jeg ikke betale noe, fordi jeg er gravid. Digg!

Det er en feil. Skjedde meg her om dagen og. Ringte legekontoret, fikk beskjed om å se bort fra regninga så skulle de slette den.:)

Det var noen som skrev i en annen tråd at det egentlig kun gjelder fra uke 12, men at legen kan krysse av for at det gjelder graviditet tidligere og at man da får det gratis. Vet ikke om det stemmer, bare leste det :)

Jeg tok graviditetstesten min hos legen.
Fekk beskjed om at jeg måtte betale for den. Det var jo forventa. Men jeg slapp å betale fordi jeg faktisk var gravid. Uke 4+ ettellerannet.

Så ta en telefon og spør :-)

Back
Topp