Betaling hos legen

Mimma91

Blir kjent med forumet
Var hos legen pga av en liten blødning for noen uker siden. Jeg vandret ut fra legekontoret uten å betale, men har nå fått tilsendt en regning på nesten 400kr. Må man betale for de timene som ikke er ordinære sv.kontroller?

Har ikke betalt for noen av mine legetimer, og legen min sa at gravide ikke skal det. Kanskje legen din har glemt å legge den timen inn som svangerskapsomsorg? Ville ringt og sjekket, så ordner de kanskje regningen:)

Ville kontaktet legesenteret ditt. Svangerskapsrelaterte legetimer er gratis, kontroll eller ei:)

Har opplevd det samme. Både for legetime og for å ta blodprøver for hCG måling pga blødning.

Jeg har måtte betale for to hcg målinger tidlig i svangerskapet, da jeg var litt bekymret. Legen ville ha meg inn på en tredje måling, den betale jeg ikke for.

Jeg har og fått regning to ganger, men bare gitt beskjed om at det blitt gjort en feil, og så har de slettet regningene.

Du skal ikke betale for noe som er svangerskaps relatert mener jeg.

Jeg betalte for HCG-prøver sist men da hadde jeg ikke time hos legen, bare drop-in på laben.

Jeg har vært inne 1 gang i uken nå pga sjekk av næring/væske pga hyperemesis (og sykemelding), har ikke måttet betalt noenting.

Ring og sjekk. noen ting kan det være ulik praksis/tolkning på. Svangerskapskontroller er ihvertfall gratis, husker ikke formuleringen ift annet svangerskapsrelatert, men du kan uansett skulle måtte betale for forbruksutstyr etc som brukes.

Jeg må alltid betale før jeg har hatt første ordentlige svangerskapskontroll der vi fyller ut skjemaet. Men etter det koster det ingenting..

Er i utgangspunktet kun kontrollene som er gratis, men de fleste lege kontor har vell alt som er svangerskapsrelatert gratis. Men det er jo forskjellig fra kontor til kontor

Tror jeg leste i en brosjyre hos en gynekolog at det var gratis etter uke 12 men virker som det blir praktisert veldig ulikt..

Back
Topp