Betaling hos lege

Mistymya

Mistymya
August 2018
Hei!

Jeg har så vidt fått med meg at det ikke koster noe for legetimer som gravid. Men gjelder det alt?

Jeg har bedt om time for å diskutere medisinbruk og skal dit om 2 uker... (Da er jeg 8+6)

Har merkelig nok allerede fått en faktura i posten for denne legetimen. Er dette en faktura jeg bare må betale eller bør jeg spørre på timen?

--------------------
<3 17. februar <3

Hvis det er svangerskapsrelatert er det gratis. Medisinbruk mtp graviditet? Eller en time du hadde hatt selv om du ikke var gravid?

Det dreier seg om medisiner mtp graviditeten. Jeg har byttet medisiner pga graviditet og er ikke helt fornøyd med dem...

De kommer ikke til å bruke utstyr tror jeg!

--------------------
<3 17. februar <3

Tror ikke du skal betale da, ta en tlf til legekontoret å hør med di. Kan være di har sendt ut en faktura ved en feiltagelse ;)

Veldig merkelig at de sender ut faktura på en time som er fram i tiden! Hva hvis du avbestiller timen? Ville ihvertfall ikke betalt den men ringt legekontoret og spurt hvorfor du har fått den. Ellers skal alt svangerskapsrelatert være gratis men man må betale for noe utstyr som Hvittlin sier. Husker eg måtte betale noe når eg måtte ha sukkerbelastingstesten sist.

Svangerskapskontrollene og svangerskapsomsorgen er gratis, men man må betale for avt materiell, som ved sulkerbelastning. Noen tar også betaling for ultralydhenvisning.

Jeg får spørre. Er ikke mer enn 191 kr, så går jo bra uansett.

Reagerer vel mest på å få regning 11 dager før timen :S

--------------------
<3 17. februar <3

Tror du må betale for alt som er utenom svangerskapskontoll. Jeg måtte hvertfall betale da jeg tok hjerterytmemålinger og glukosebelastingstest i forrige svangerskap. Men tror jeg bare betalte for materiellet ved glukosebelastningstesten.. Begge dele var svangerskapsrelatert.

Ring ang den fakturaen, høres feil ut... Man skal da aldri betale til lege på forhånd??

Hmm... jeg betalte ingenting første gang jeg var hos fastlegen. Selv om det var en dobbelttime (og jeg hadde bare bestilt enkelttime) + han tok gynekologiske tester, blodprøver, urinprøve osv. Jeg betalte heller ikke da jeg var hos astmalegen, selv om det egentlig ikke var svangerskapsrelatert.

Kan det være at den fakturaen du har fått, gjelder noe annet?

Jeg har ikke lagt ut ei krone fra første kontroll i svangerskap.Tok glukosebelasting både før og etter svangerskap,betalte heller aldri for det.Får se hva jeg må denne gang,men tviler sterkt da det er svangerskap relatert.Men jeg skal til gyn.da regner jeg med å måtte betale selv. Merklig å sende ut regning lenge før du har vært hos legen,det hadde jeg ikke funnet meg i ;-)

Jeg har aldri betalt for utstyr ved graviditet heller, eneste jeg betale for forrige gang jeg fikk barn var ammeskjell på sykehuset til 30,- , alt hos lege/gyn.pol på sykshus/ekstra UL på Ahus osv var gratis.
Det jeg derimot synes var litt unødvendig var da jeg måtte betale for timen jeg hadde for å være sikker på at det hadde vært en SA, jeg skjønner at man da ikke er gravid lenger, men synes de kunne spart seg akkurat den, da det i mine øyne er ganske så svangerskapsrelatert, men det blir en annen diskusjon ;)

Jeg betaler ingenting hos min lege. Selv om jeg drar dit for andre ting. Hun sier bare du er gravid så det får bra ;)

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Back
Topp