Først og fremst vil jeg bare si at jeg håper det går bra med barnet ditt etter skaden oppstod - stakkars liten
Du må nok dessverre betale for barnehagen ettersom du betaler for å disponere barnehageplassen.
Det er mulig du kan få noe på forsikringen, men da tror jeg det beste er å ta kontakt med de. Barnehagen skal også ha forsikring som bl.a. dekker barnet mens det oppholder seg i barnehagen, men akkurat hva denne forsikringen gjelder tror jeg varierer.
Vet du om de ansatte som var tilstede når ulykken skjedde skrev noe skademelding om hendelsen? Vi har ved flere anledninger har måttet signere på skademelding fra barnehagen når mini på 1,5 år har skadet seg… heldigvis har det aldri vært noe behov for å undersøke dette nærmere da det verste som har skjedd så langt er en kul i hodet som forsvant etter få dager.
Jeg ville anbefalt å prøve å snakke med daglig leder av barnehagen først bare for å høre hva slags forsikring de har og høre om skademelding er skrevet (som skal signeres av foresatte slik jeg forståe det). Hvis dette er gjort gi beskjed om at du ønsker å få en kopi av denne.
Masse lykke til og håper det ordner seg!