Betaling av legetime under graviditet

*Knøttet*

Glad i forumet
Sliter med kvalme, så var hos legen dag. Fikk ny lege for 1 mnd siden.. . Tok ikke med bankkort eller penger. Har ikke betalt ett øre i mine to tidligere svangerskap og trodde selvfølgelig ikke at jeg måtte gjøre det i dag heller..
Da timen var ferdig, sier han plutselig at jeg må betale 350.. Dette skulle dekke for alle timene under graviditeten.. Protesterte, og sa at jeg ikke hadde med penger fordi alt skal være gratis under graviditet.. Han sa at det kun var snakk om 350 kr, og dette skulle visst dekke alt utstyret han brukte på meg i disse mnd.. [:'(][:'(] Er det sånn at det er forskjellige regler fra lege til lege? Det blir jo bare for dumt!!![:'(][:'(][:'(]

Alt som har med svangerskapet å gjøre er GRATIS!

Hørtes helt rart ut at du måtte betale.

Var en tråd ang det inne på GENERLL.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Leste den tråden, og kjente jeg ble provosert.. Synes ikke at det er okei at reglene er anerledes fra lege til lege..

Jeg var hos legen i dag for noe som ikke hadde med svangerskap å gjøre. Det var gratis... Så dette er bare merkelig, alt i svangerskapet er gratis. Vel, ikke legevakta...

ORIGINAL: *Knøttet*

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Leste den tråden, og kjente jeg ble provosert.. Synes ikke at det er okei at reglene er anerledes fra lege til lege..

Det skal ikke være annerledes fra lege til lege! Det er gratis så lenge du er gravid og det har med svangerskapet å gjøre.

Jeg ville ha undersøkt det nærmere.

eeehe?!?! Det har jeg aldri hørt om...
Jeg har aldri betalt noe..
Trodde ALT skulle være gratis iforbindelse med graviditet jeg??

hmm det må være noe rart.. syntes du skal forhøre deg med trygdekontoret.. alt skal være gratis når du er gravid uannset fastlege eller legevakt..

ja bra du ikke bare betalte og dro slukøra ut derifra! jeg var til lege forrige uke for 1 sv.sk.kontr. og sekretæren sa det ble 270,- ellerno. Jeg spurte om d ikke var gratis og da sa hun tjaaaa, kanskje....og ringte opp legen min som sa d var gratis allikevel.

Alle legebesøk under svangerskap skal være gratis!!

ALT er GRATIS når det kommer til graviditet...

Så du kan bare be han trøkke den regninga et sted hvor sola sldri skinner...[:-][8D]

Back
Topp