Betaling akutten

Ab95

Blir kjent med forumet
Hei damer :-)
Var innom akutten for noen uker siden med magesmerter, men da det ga seg fort ble det ikke gjort noe med det. Fikk en regning på egenandel 1 uke senere. Er denne sendt ut med en feil eller er slik at det er kun fastlegen som er "gratis" for gravide?

Akuttmottaket er spesialisthelsetjeneste, og jeg mener man må betale for det selv om det er ifm graviditet. Dette burde jeg jo vite ettersom jeg jobber der:smiley-ashamed008 Man betaler ihvertfall for feks små barn som kommer og får gips etc.

Akuttmottaket er spesialisthelsetjeneste, og jeg mener man må betale for det selv om det er ifm graviditet. Dette burde jeg jo vite ettersom jeg jobber der:smiley-ashamed008 Man betaler ihvertfall for feks små barn som kommer og får gips etc.

Takk for svar [emoji1]

Jeg var på legevakten i forgårs og jeg måtte betale egenandel.

Er nok bare fastlege som er dekket fullstendig.

Håper du har det bedre nå!

Kan det være i forbindelse med svangerskapsrelaterte plager?
Det er gratis, men ikke andre ting?

Da jeg var på legevakten var det pga gastritt... Ikke direkte svangerskapsplage, men kom pga jeg hadde hatt hyperemesis. Så kanskje derfor jeg slapp å betale...

Vært på akutten 2 ganger ila svangerskapet, har ikke måtte betalt noen ting..
Fikk derimot regning fra en lege jeg var hos i forbindelse med blødninger og kynnere i svangerskapet, det jeg ble sykemeldt pga det. Så, jeg vet ikke hvordan dette fungerer egentlig.

Har ikke betalt egenandel på legevakt da plagene har vært svangerskapsrelatert.

Jeg var på legevakten i forgårs og jeg måtte betale egenandel.

Er nok bare fastlege som er dekket fullstendig.

Håper du har det bedre nå!

Jeg var på legevakten rundt uke 11-12, jeg måtte ikke betale noe

Har brukt legevakt under svangerskapet og må betale egenandel!

Da jeg var på legevakten var det pga gastritt... Ikke direkte svangerskapsplage, men kom pga jeg hadde hatt hyperemesis. Så kanskje derfor jeg slapp å betale...

Vært på akutten 2 ganger ila svangerskapet, har ikke måtte betalt noen ting..
Fikk derimot regning fra en lege jeg var hos i forbindelse med blødninger og kynnere i svangerskapet, det jeg ble sykemeldt pga det. Så, jeg vet ikke hvordan dette fungerer egentlig.

Har ikke betalt egenandel på legevakt da plagene har vært svangerskapsrelatert.

Takk for svar :-) jeg var først innom legevakten, hvor jeg ikke måtte betale noe. Men det var fra akutten på sykehuset regningen kom fra.

Ja, det er forskjell på legevakt og mottak. Du kan jo bare ta en tlf i morgen til mottaket og spørre? :)

Takk for svar :) jeg var først innom legevakten, hvor jeg ikke måtte betale noe. Men det var fra akutten på sykehuset regningen kom fra.
Jeg endre også opp på akutten på sykehuset, men måtte ikke betale noe da. Fikk du regning i posten?

Har betalt når det gjelder andre ting enn svangerskapsrelaterte plager. Fikk lungebetennelse ei helg og måtte på legevakta, da betalte jeg. Men har og vært ifbm svangerskap, og da har jeg ikke betalt. Mulig at noen leger vet litt lite om dette? Og de derfor gjør litt forskjellig? Noen ganger kan det jo være tvil om det er svangerskapet eller ikke som er årsaken også.

Jeg var inne på akutten for ca 2 mnd siden i forbindelse med lett blødning. Måtte da ikke betale noe, ikke fått regning heller. Gratis helsetjeneste for gravide bør være gratis hele veien i det offentlige så lenge det man henvender seg til helsevesenet for handler om graviditeten.

Stemmer det, plager/sykdommer relatert direkte til svangerskap går da under svangerskap og skal ikke betales for. Sånn er det hos fastlegen også. Er man gravid, men kommer dit for f.eks allergiplager, så må man betale.

Noe rart er at en helg for halvannen mnd siden ca så hadde samboer nyrestein. Da ble han henta med ambulanse til legevakten, inn bakveien, så ut bakveien med ambulanse til akutten. Tilbake dagen etter til akutten. Han fikk krav fra legevakten på mandag for turen innom der. På akutten ble vi bedt om å betale på søndag, men ikke på lørdag, så det er noenting jeg ikke helt skjønner generelt om betaling på akutten. Jeg brakk beinet i 2015, og den dagen jeg ble fraktet med ambulanse til akutten og ble på obs-posten over natta måtte jeg ikke betale, men betalte selvsagt egenandel for operasjon og alle kontroller senere på kirurgisk.

Back
Topp