Betale hos legen??

Lineee83

Forelsket i forumet
Var hos legen i dag pga kvalmen som er der 24/7.. Måtte da betale? Mener jo selv at dette ikke stemmer?

Lineee83

Jeg var til legen i går for en liten oppsummering og spørsmål rundt medikament jeg gikk på, og jeg fikk beskjed om at timen var gratis da den var svangerskapsrelatert. Synes det er rart du måtte betale? :/

Nei, du skal ikke betale, alt som er svangerskapsrelatert skal være gratis!! Hadde jeg tatt tak i !

Du skal ikke betale for lege og jordmor undersvangerskapet! Jeg ville gått tilbake og gitt beskjed!

Sent from my iPhone using BV Forum

Alt som er svangerskapsrelatert skal ikke betales for.
Jeg opplevde dog sist at jeg måtte betale for konsultasjon om UVI for legen mente det ikke var relatert til svangerskap. :/

Få tak i skjema for refusjon hos Helfo :)

Jeg var hos lege i går. Betalte 50 kr for en henvisning, men ikke noe for selve timen.

Sent from my iPad using BV Forum

Betalte en gang 54 kr for blodprøver eller henvining eller noe slikt. Engangssum som ikke var gravidrelatert mente de. Men om du bare var hos legen å snakka å fikk resept eller sykemelding skal du ikke betale. Bare å dra innom igjen å spørre de. Jeg betaler ikke noe hos fysio heller pga graviditet. Tannlege er også redusert eller noe.

Hva med legevakten når man er gravid,noen som vet det? Ikke meningen å kuppe tråden altså

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Betalte en gang 54 kr for blodprøver eller henvining eller noe slikt. Engangssum som ikke var gravidrelatert mente de. Men om du bare var hos legen å snakka å fikk resept eller sykemelding skal du ikke betale. Bare å dra innom igjen å spørre de. Jeg betaler ikke noe hos fysio heller pga graviditet. Tannlege er også redusert eller noe.
Er fysioterapaut gratis når man er gravid? :eek:

Er fysioterapaut gratis når man er gravid? :eek:
ja, min er iallefall det :P
Det er gravid relatert, stramme bekkenbånd eller hva han kaller det så siden det kommer av at jeg er gravid skulle jeg ikke betale for det.

Må komme meg litt spørsmål her jeg også; Skal mann ikke betale for noe svangerskapsrelatert i det hele tatt? For med førstemann kjørte de meg på fire j*vla glukosebelastninger for å sjekke meg for svangerskapsdiabetes, og det er sure penger å betale for å ligge i to timer og kjempe for å ikke kaste opp, også ligge strak ut resten av dagen.. :-(

ja, min er iallefall det :p
Det er gravid relatert, stramme bekkenbånd eller hva han kaller det så siden det kommer av at jeg er gravid skulle jeg ikke betale for det.
Greit å vite :) Da skal jeg ringe fysio i morgen :p

Back
Topp