Betale for sykemelding

Theab

Flørter med forumet
Hei!

Jeg var til legen i dag for å få sykemelding siden jeg ikke sover på nettene og føler meg helt utslitt. Jeg fikk bare 1 uke om gangen også skulle jeg kontakte legen igjen hvis jeg merket at det ikke var nok.
Jeg betalte 280 ,- for å få sykemeldingen, men er det sånn at jeg må betale 280,- på nytt hvis jeg må tilbake neste uke for ny sykemelding?

Jeg er sykemeldt nå Pga bekkenløsning. Jeg har ikke betalt noe hos lege sålenge det er svangerskapsrelatert.

Viss du skal ha ny time så mest sansynlig, og hvis legen ikke mener detcer direkte relatert til svangerskapet.

Jeg er sykemeldt nå Pga bekkenløsning. Jeg har ikke betalt noe hos lege sålenge det er svangerskapsrelatert.
Men bekkenløsning er uten tvil svangerskapsrelatert, og hvis hun bare har sagt hun sover dårlig og er utmattet og ikke har "skyllt det" på graviditeten nok, så må man betale desverre... Men prøv å si det er pga mageninjaen neste gang, og bare derfor så slipper du nok å betale:)

Men bekkenløsning er uten tvil svangerskapsrelatert, og hvis hun bare har sagt hun sover dårlig og er utmattet og ikke har "skyllt det" på graviditeten nok, så må man betale desverre... Men prøv å si det er pga mageninjaen neste gang, og bare derfor så slipper du nok å betale:)
Ja, det har du rett i...

På mitt legesenter har jeg ikke betalt for en eneste legetime etter jeg ble gravid. Tror de bare har rutine på å ikke ta betalt av gravide.

Jeg sa jo at det er pga en overaktiv blære etter graviditeten. Er oppe 3-4 ganger per natt og får ikke sove etter det. Han sa til og med til meg at noen velger å ta betaling mens andre ikke. Jeg bare gråt der inne så jeg klarte ikke tenke klart. Men når jeg kom meg litt hjemme, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle betale. Blir litt feil hvis det skal være personavhengig.

Tror du jeg får tilbake pengene hvis jeg ringer tilbake i morgen?

Du skal ikke betale for legetimer som har med graviditet å gjøre. Det er ikke noe legene kan bestemme selv, det er tilbud som er lagt opp av staten så det er bare å kreve pengene tilbake!

Tror ikke du skulle betalt noe i dag heller. Eg betaler ingenting hos legen når det er pågrunn av svangerskapet :)

Jeg sa jo at det er pga en overaktiv blære etter graviditeten. Er oppe 3-4 ganger per natt og får ikke sove etter det. Han sa til og med til meg at noen velger å ta betaling mens andre ikke. Jeg bare gråt der inne så jeg klarte ikke tenke klart. Men når jeg kom meg litt hjemme, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle betale. Blir litt feil hvis det skal være personavhengig.

Jeg ville dratt dit og klagd jeg as! Virker helt på tryne :/

Men da skal du ikke betale... Men viss du sa mye annet om at du var utmattet pga andre ting så ikke er svangerskapsrelatert så kan han vell snu det om til at det er det. De kan ihvertfall ikke velge om de skal ta betaling!!! Det er det dummeste!
Er det svangerskapsrelatert skal man IKKE betale!
Noen ting kan være at de ikke mener har med graviditeten å gjøre, men legen min sa man måtte bruke skjønn i disse situasjonene og oftest slapp man å betale for det meste kunne ha sammenheng med graviditeten. Hadde prøvd å klage ja!

Jeg hadde ringt for å klage. Du er jo utslitt pga svangerskapet. Så bare snakk med dem på kontoret så fixer dem det helt sikkert.

Back
Topp