Betale for oul?

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Fikk henvisning til oul på sykehuset i august og der står det at en må betale egenandel? Stemmer dette?
Jeg forstår jo at jeg må betale for bildene, men egenandel og?

Nei, er bare bilder man betaler for. Tror det må være en feil.

Ja håper det er feil for vi bet ingenting sist, men de var jo ikkje på poliklinikk på sykehuset sist. da ble vi henvist til gynekolog som utførte ul. Så ble veldig usikker siden jeg aldri har vert på ul på sykehus.

Alt innen svangerskapsomsorg skal være gratis. Jeg har vært på flere undersøkelser på sykehuset til nå, inkludert to ul. Ikke betalt en krone.

Tror det er standard i skriv fra sykehuset å opplyse om uavhengig av hva du skal på sykehuset. Det står også i mitt brev som jeg fikk innkalling til oppfølgingsul på KK uke 11+6.

Tror det er standard i skriv fra sykehuset å opplyse om uavhengig av hva du skal på sykehuset. Det står også i mitt brev som jeg fikk innkalling til oppfølgingsul på KK uke 11+6.

Dette stemmer nok. En del av brevet er standardisert.

På mitt står det at egenandel ikke gjelder for svangerskap, i samme punkt.

På sykehuset Østfold så er det vanlig å betale 50 eller 100kr for bilder bare. Mener å huske det med mine to andre barn.

Fikk henvisning til oul på sykehuset i august og der står det at en må betale egenandel? Stemmer dette?
Jeg forstår jo at jeg må betale for bildene, men egenandel og?
Sikker på det ikke står at du må betale egenandel dersom du IKKE møter? [emoji5]
Alt innen svangerskapsomsorg skal være gratis. Jeg har vært på flere undersøkelser på sykehuset til nå, inkludert to ul. Ikke betalt en krone.

Det er et standard brev. Den teksten kommer automatisk på alle innkallinger.
Ja du må betale satsen som er satt til kr.0 LOL

KK krever kr.150 om du vil ha print/bilder av UL.

Back
Topp