Betale for kontroller?

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Var på kontroll i går (legetime), og i dag fikk jeg faktura på sms. Trudde kontrollene i svangerskap er gratis jeg?

Last edited:
Legen har heilt sikkert glemt å hake av i journalen for at du er gravid!! Har skjedd på vårt legekontor også, da stryker vi rekningen! Ring imorgen du :)

Alle timer for gravid skal være gratis, ja :)

Det skal være gratis. Jeg hadde legetime i går ang en prolaps jeg har slitt med, og kontroll av ett brudd i foten, siden vi heller snakket om graviditeten og tok hcg prøve så fikk jeg legetimen gratis. Så lenge det er svangerskaps realitert så er det gratis.

Noe er gratis i svangerskapet, noe velger mange legekontor å ha gratis, mens andre tar betalt for feks utstyr å attester. Sist svangerskap måtte jeg nesten alltid betale hos fastlegen jeg hadde i begynnelsen, byttet, synes det ble for dumt, i tillegg til at legen var en trangsynt tosk! Der jeg gikk etterpå betalte jeg aldri, ikke når jeg kom for andre ting en svangerskapskontroller heller :)

Svangerskapskontroller og legetimer knyttet til svangerskapet skal være gratis. Det er den første legeundersøkelsen etter man har født også (den man har rundt 6-7 uker etterpå eller noe sånt? Husker ikke helt).
Med alle ultralydene jeg hadde da jeg gikk med tvillingene ble jeg veldig vant med å ikke betale for legetimer osv. Ble overrasket da jeg måtte begynne å betale for legetimene igjen, hehehe. Ble noen pinlige situasjoner :dead::)

Det skal være gratis! Ville ringt.

Alt svangerskapsrelatert skal være gratis. Legen fra sist han glemte å huke av gravid hver gang fikk faktura ringte opp å gå beskjed å fikk da beskjed om at det hadde skjedd en feil.

Back
Topp