Betale for kontroll OUL

MissFlite

Glad i forumet
Jeg har fått innkalling til OUL på sykehuset og der står det at egenandel er på 345kr. Jeg trodde svangerskapskontroller skulle være gratis? Utskrift av UL- bilder var i tillegg og koster 70kr, så dette er egenandel for timen.

Snapchat-2023485522.jpg

Jeg har fått innkalling til OUL på sykehuset og der står det at egenandel er på 345kr. Jeg trodde svangerskapskontroller skulle være gratis? Utskrift av UL- bilder var i tillegg og koster 70kr, så dette er egenandel for timen.

Vis vedlegget 251871
Tror dette står uansett. Det sto også da jeg var på fosterdiagnostikk i Oslo, på Riksen. Skulle bli nesten 700kr i egenandel, siden jeg var på to steder, men var fritatt for egenandelen grunnet graviditet.

Bilder på OUL koster 50kr dit jeg skal i mai.

Har heller aldri betalt for noe annet enn bildene. Kanskje du kan ringe og spørre?

Det stod egenandels avgift på min innkallelse til oul også , men betalte kun for bildene. Tror det er standar at slik står på papirene, men du kan jo ringe inn å høre [emoji4]

Sto sånn om egenandel på innkallelsen min når jeg var på TUL også :) Betale ingenting. Tror kanskje det bare er sånn det står som standard? :)

Standardbrev, gjetter man må betale det om man ikke møter opp og heller ikke har avbestilt timen

Er nok standardskriv, ja. På St. Olavs betaler vi i alle fall ingenting. Svangerskapsomsorg er gratis :) Betaler heller ikke for bildene her, har aldri hørt om det :p

B02E04DF-3665-4BDF-97A5-70696CA2712B.jpeg

Du må ikke betale [emoji5] er bare et standar brev for alle som skal innom der for diverse sjekker [emoji5] men man er fritatt når det er pga graviditet [emoji16]

Takk for svar, satser på at det bare er standard at det står der. :)

Syntes egentlig at det burde stå klarere at det er gratis for gravide. For vår del har det null å si, vi har god råd, men det er jo mange i byen her med dårlig råd, som kanskje avbestiller timen for å slippe å betale.

Back
Topp