• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Betale for juleavslutning??

Sicily

Forumet er livet
Har fått brev med hjem fra skolen med invitasjon til juleavslutning for klassen til Snuppa. Der står det at man skal sende 20 kr per barn man tar med til skolen så de kan få nissepakke. Jeg er prinsipielt i mot betaling i skolen jeg, og syns de kunne droppet sånt hvis de ikke hadde råd til det i utgangspunktet. Klart jeg kan stå for de 40 kr det vil koste oss, det er ikke det. Det er bare en prinsippsak, som sagt. Vi må også sende med julepapir og bånd for at ungene ska pakke inn det de lager på juleverksted.

Hva syns dere om sånt?

Det synes jeg er helt greit faktisk.. Skal på juleverksted i bhg til småen i morgen og vi betaler 40 kr pr per som skal være med.. 

Tenker ikke noe på det, har selv kjøpt pakke til 30 kr til min sønn sin klasse som alle sku ha med

Hadde sett på det som en bagatell og betalt pengene..
Hadde også tatt med både papir og bånd.. [:)]

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Dette er jo ting som går litt utenom da.
Jeg hadde ikke brydd meg. Hadde bare betalt og vært glad for at ungene får seg en overraskelse!

Grunnen til at det blir tatt betaling for avslutninga er fordi det er foreldrerepresentantene som arrangerer, altså ikke i skolens regi.[:)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Grunnen til at det blir tatt betaling for avslutninga er fordi det er foreldrerepresentantene som arrangerer, altså ikke i skolens regi.[:)]

[8|] Jeg vet da det. Er ikke det som er spørsmålet eller poenget.

Vi skal også betale 20 kr pr. barn så de får pose av nissen. Synes det er ok jeg...[:)]

ORIGINAL: Lone_mor

her henter de inn så mye penger at det er helt sykt.

de har hatt juleverksted 60kr pr snute.
De skal på svømming med grøtfest 50kr pr snute + nissepakke til 25kr
De skal ha avslutning ute 50kr pr snute

(føler det er mer men kommer ikke på det)

Ja, som sagt, jeg er prinsipielt i mot foreldrebetaling i skolen. De skulle fått høre det fra meg.. [&:] Er jo faktisk snakk om en del penger og for mange blr det fort en belastning..

Det synes jeg faktisk er helt greit. Litt rart kanskje, at de skal ha med bånd og papir, men hadde ikke slått meg vrang om jeg ble bedt om å ha det med [8D]

Hva skal de ellers gjøre lurer jeg på? Da må de jo kutte ut sånne ting da.... Om det er klassekontaktene som arrangerer kan de jo ikke betale av egen lomme heller[8|] Og om det er i skolens regi så har de jo null penger ekstra (men det er vel ikke i skolens regi siden skolen ikke skal koste noe?) Jeg er selv lærer, og syns det er leit om alle foreldrene skal tenke som deg, da blir det ikke lett for klassekontaktene å finne på noe....

ORIGINAL: lene78

Men det er nok ikke skolen som arrangere men foreldre - derfor koster det en symbolsk sum...

Som sagt; jeg vet hvorfor. Det er fortsatt ikke det som er spørsmålet eller poenget.

ORIGINAL: tingeling1

Hva skal de ellers gjøre lurer jeg på? Da må de jo kutte ut sånne ting da.... Om det er klassekontaktene som arrangerer kan de jo ikke betale av egen lomme heller[8|] Og om det er i skolens regi så har de jo null penger ekstra (men det er vel ikke i skolens regi siden skolen ikke skal koste noe?) Jeg er selv lærer, og syns det er leit om alle foreldrene skal tenke som deg, da blir det ikke lett for klassekontaktene å finne på noe....

Så du innlegget til Lone_Mor? Blir fort snakk om en del penger for mange. Atså, vi må ha med alt til avslutningen selv uansett (kaffe, kaker, osv..). Jeg syns ikke det er nødvendig med nissepakke på juleavslutningen. Det er en prnsippsak å ikke ha foreldrebetaling.

ORIGINAL: trøndermamma84

Dette er det vel foreldrene som står for! Du får ta det opp på foreldremøte da vettu., evt FAU. jeg hadde betalt de 20 kr uten spm jeg..:)

Dette med gavepapir hørtes kjempe rart ut. Det regner jeg med at det er skolen som spør om? Slik bruker skolene å ordne med selv!

Jeg VET at det er foreldrene som arrangerer. Skolen som spør etter papir, ja.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: tingeling1

Så du innlegget til Lone_Mor? Blir fort snakk om en del penger for mange. Atså, vi må ha med alt til avslutningen selv uansett (kaffe, kaker, osv..). Jeg syns ikke det er nødvendig med nissepakke på juleavslutningen. Det er en prnsippsak å ikke ha foreldrebetaling.

Skjønner det, de kunne jo kuttet nissepakkene, det er jeg enig i. Hos oss skal de selge lodd og få inn litt penger der, det tror jeg de fleste foreldrene syns er greit

Siden det ikke er i skolens regi er det helt frivillig å møte opp på arangement som koster penger.

ORIGINAL: trøndermamma84

Her er det faktisk ikke lov med foreldrebetaling. I hvertfall ikke til sparing til klasseturer osv. Dette pga at det ikke er alle som har mulighet til å spare like mye som noen andre kan. Og det er vansklig å si nei til slikt når man sitter på et foreldremøte. Jeg tror det var FAU som tok denne bestemmelsen.

Nå jobber jeg i skolen, og har aldri hørt om foreldrekontakter som har krevd penger for evt arrangement! Snedig...

Jeg er lærer og på skolen jeg jobber er det helt vanlig å betale litt på avslutningene...

Siden det ikke er i skolens regi er det helt frivillig å møte opp på arangement som koster penger.

Jeg vet det og, og det er heller ikke poenget eller spørsmålet.

Helt greit.

Jeg vet at det går enormt med julepapir og bånd når de på barneskolen skal pakke inn gaver[:D]
Skolene sliter med økonomien i utgangspunktet[:)]

ORIGINAL: thejohan

Jeg hadde glatt betalt! [:)]
Koselig for ungene at det blir sånn opplegg.

Er ikke sånn at det står og faller på de pengene. Vi må fra før ha med alt selv av mat og drikke, da syns jeg de kunne kuttet de nissepakkene..

Back
Topp