betale for dette?

rosenjenta

Glad i forumet
Legen sendte meg forlengelse av sykmeldingen min i posten, og det var med en regning der på ca 80 kr! Jeg betaler jo aldri når jeg er hos legen og får med meg sykmelding da??!! Hva vet dere om dette?

Noen som vet om man skal betale for legetimer utover de oppsatte kontrollene? Var hos lege og ble sykmeldt pga graviditeten og måtte betale 200 kroner...

man skal ikke betale noe som har med svangerskapet å gjøre, så om svangerskapet var grunnen til besøket, og grunnen til sykmeldingen skulle du vel ikke betalt.

Det med giroen i posten tror jeg også er administrasjonskostnad..

Takk! Da vet jeg det [;)]

ORIGINAL: lenemor

man skal ikke betale noe som har med svangerskapet å gjøre, så om svangerskapet var grunnen til besøket, og grunnen til sykmeldingen skulle du vel ikke betalt.

Hmm.. Visste ikke at alle legetimer var gratis når det har med svangerskapet å gjøre. Hvor står det? Var hos lege igår og betalte 200 kr. Tok blodprøver og fikk sykmelding. Skal tilbake til legen neste torsdag for videre kontroll (ble ikke full kontroll igår da jeg egentlig kom pga kvalmen og det var så sent på dagen). Skal jeg da stå på mitt og si at jeg ikke skal betale noe som helst, da eller?

Det er ikke lov nei... jeg har fått sykmeldingene min i posten (kremt hørtes ikke så bra ut det men men) og de har da aldri krevd noe for det.... kan jo godt hende at de ikke har fått med seg at du er gravid da...?  

Kan bare si hvordan praksis er hos min lege...
Alle legebesøk er gratis så lenge det har med graviditeten å gjøre (selvom det er utenom de vanlige kontrollene)

Får jeg henvisningen i posten er det admin.gebyr på 85 kr.

Takker for svar! [:)] Håper jeg ikke får sure miner når jeg krever å få legetimene gratis på legesenteret neste gang...

Jeg har fått sykemelding tilsendt og vært hos legen for forlengelse av sykemelding uten å betale i det hele tatt!!! Så bare stå på ditt!!!

Halloen.....
Jeg var sykemeldt et par ganger tidligere av en annen grunn, Måtte betale ca 120 Kroner for Det...

Merkelige regler rundt om. Jeg ikke betalt noe for verken kontrolll eller sykemeldinger. trodde alt skulle være gratis for alle...

ORIGINAL: Fru S.

ORIGINAL: lenemor

Hmm.. Visste ikke at alle legetimer var gratis når det har med svangerskapet å gjøre. Hvor står det? Var hos lege igår og betalte 200 kr. Tok blodprøver og fikk sykmelding. Skal tilbake til legen neste torsdag for videre kontroll (ble ikke full kontroll igår da jeg egentlig kom pga kvalmen og det var så sent på dagen). Skal jeg da stå på mitt og si at jeg ikke skal betale noe som helst, da eller?

Så lenge det har med svangerskapet å gjøre så skal du ikke betale..

Regningen er for bryet med å sende deg sykmeldingen.

Back
Topp