Betale for barn hos legen?

anncita

Forelsket i forumet
Min sønn fikk 2 grads forbrenning på mandag.
Da var vi på legevakten og han måtte banadsjere foten, stemmer det at jeg skal betale for bandasjen?
Når han er under 12 år..
itilegg setter de den så dårlig på at vi har vært der for å skifte 4 ganger allerde fordi den detter ned.

Er litt forskjellig hvordan de praktiserer faktisk..noen steder har vi betalt, andre steder ikke....men går an å spørre.

Oki. Måtte betale 70 kr jeg..
Ikke at det er all verden altså ,men trodde ikke man måtte betale noenting så lenge de var under 12 år.
Er jo litt rart, i og med at det er en nødvendig ting.

ORIGINAL: anncita

Ikke at det er all verden altså ,men trodde ikke man måtte betale noenting så lenge de var under 12 år.

Virker ikke som om alle er informert om reglene..for det skal være gratis for barn under 12 år..uansett! Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt. Aurora har medisiner på blå resept, og på noen apotek måtte jeg betale egenandel og på andre ikke...ble informert om at jeg ikek skal betale egenandel for henne så nå har jeg begynt å si fra..

Det er helt vanlig å måtte betale for utstyret de bruker hos lege/legevakt uansett alder på barnet. Synes uansett vi er veldig heldige her i Norge som slipper å betale for selve legetimene - det hadde fort blitt dyrt med unger som er mye syke[&:]

Man har rett på fri lege til barnet er 7 år, men etter det så må man betale

da han måtte sy så måtte vi betale utstyret...

Jeg fikk regning fra sykehuset (barneortopedisk) på 75 kr etter at lillemor fikk på seg gips, i hvert fall..

Jeg måtte betale 30 kr eller noe sånn for sytråden da dattera mi slo hull i hodet og sydde 7 sting [&:]

ORIGINAL: Frustrert Frue

Jeg måtte betale 30 kr eller noe sånn for sytråden da dattera mi slo hull i hodet og sydde 7 sting [&:]

Måtte betale 75 kr for et sting, uten bedøvelse, betalte 30 kr for å fjerne stinget.

Har heldigvis ikke betalt en krone etter at mine gutter har vært på legevakt med påfølgende sykehusopphold, operasjon og masse medisiner, da hadde jeg blitt robba... [&:]

ORIGINAL: Mesaana

Måtte betale 75 kr for et sting, uten bedøvelse, betalte 30 kr for å fjerne stinget.

Oi...det var mye....

Oi...det var mye....

Viste ikke at vi måtte betale, fikk regning i posten på 75 kr noen uker etter. Og for et par mnd siden fikk jeg regning i posten for fjerning av stinget, 1 år etter.[8|]

ORIGINAL: Badeand*

Man har rett på fri lege til barnet er 7 år, men etter det så må man betale

12 år...7 års regelen blei avskaffa førr snart 7 år sia

ORIGINAL: Digamma

ORIGINAL: løve78

ORIGINAL: anncita

Virker ikke som om alle er informert om reglene..for det skal være gratis for barn under 12 år..uansett! Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt. Aurora har medisiner på blå resept, og på noen apotek måtte jeg betale egenandel og på andre ikke...ble informert om at jeg ikek skal betale egenandel for henne så nå har jeg begynt å si fra..

Det er ingen egenandel på barn under 12 år. Utgifter som ikke går under egenandelsordningne, må betales. Eks matriell kostnader. Man må jo og betale for medisiner på hvit resept, selv om de er til barn under 12 år, fordi de er utenfor egenandelsordningen.

stemmer bra det ;)

Oi...det var mye....

Viste ikke at vi måtte betale, fikk regning i posten på 75 kr noen uker etter. Og for et par mnd siden fikk jeg regning i posten for fjerning av stinget, 1 år etter.[8|]

Merkelig.....men da har de nok tatt med betalinge for faktura og porto....
Uansett rart å sende regning på det et år etter[8|]

ORIGINAL: Blue_Angel

ORIGINAL: Lone_mor

jeg har aldri betalt ei krone for noen av mine barn hos legen. uansett hvilken utstyr de måtte bruke. 

samme her, heller ikke på legevakta

sign

Merkelig.....men da har de nok tatt med betalinge for faktura og porto....
Uansett rart å sende regning på det et år etter

Vet de bruker å ha med gebyr på 30 kr på giroer, men da har de skrevet det på, sto ikke noe gebyr på de regningene vi fikk.

Men jeg fikk 30 kr i gebyr sist jeg var med legen, fordi kortleseren dere mente mitt kort var ugyldig så jeg måtte få med en giro i stede, da sitter dama der og sier at det kan være fordi de ikke har fått kortleser som tar chip enda, og at det nå egentlig er obligatorisk at alle skal ha det, men de har ikke fått det enda.[>:]

Men nå var det ikke det det handlet om da, måtte bare forklare og få ut litt frustrasjon i samma slengen.[8D]

Back
Topp