Betale barnevakt?

Pallar

Elsker forumet
Hittil har vi brukt kun besteforeldre som barnepass. Men i helgen er vi bedt i bursdagsselskap hvorav to av besteforeldrene skal selv. De andre besteforeldrene må jobbe. Så vi tenkte å spørre ett vennepar. De har ingen barn selv, og er litt yngre enn oss. Dvs vi er 25 og 28. De er 20 og 22. Vi er gode venner, men spekulerer på om vi skal betale de eller ikke. Jeg vet ikke hva som er vanlig. De skal sove over, så de skal passe barnet i nesten ett døgn. Barnet er nesten 3 år, hvis det har noe å si.

Jeg vet at hvis jeg hadde vært barnepasser hos ett vennepar, så hadde jeg sett på det som en vennetjeneste. Men jeg vet ikke hvordan andre tenker om dette.

Vi hadde nok ikke betalt et vennepar for en tjeneste (tror ingen av vår venner hadde tatt i mot penger for det heller), men kunne gjerne kjøpt en oppmerksomhet til de, f.eks blomster, en flaske vin eller noe annet hyggelig som takk for hjelpen, og selvfølgelig stilt opp for de når de måtte trenge hjelp ved en senere anledning (barnepass eller noe annet). Hvis du er i tvil, så kan du jo høre med de hva de forventer?

hva med å høre med de hva de mener for noe om det

her så bruker vi dateren til et vennepar av oss og når ho er her fra kvelden til dagen etter så får ho rundt 5-800kr ut fra om ho tar seg av barna på morgenen eller ikke
vet at enkelte steder går de ut fra timesbetalt ca 100kr timen,var en artikel om det for en stund siden.
Vi har som oftest kjøpt litt ekstra inn til den som sitter av mat,bruss evnt litt snopp

bondekone skrev:
hva med å høre med de hva de mener for noe om det

her så bruker vi dateren til et vennepar av oss og når ho er her fra kvelden til dagen etter så får ho rundt 5-800kr ut fra om ho tar seg av barna på morgenen eller ikke
vet at enkelte steder går de ut fra timesbetalt ca 100kr timen,var en artikel om det for en stund siden.
Vi har som oftest kjøpt litt ekstra inn til den som sitter av mat,bruss evnt litt snopp

Da hadde jeg betalt også. Eller en hvem som helst annen yngre bekjent (nabo, kusine, stesøster eller hva det måtte være). Men et vennepar? Nei, det blir feil for oss og våre venner. Men sm sagt, går jo an å høre med de hva de syns?

Amorosa skrev:
Vi hadde nok ikke betalt et vennepar for en tjeneste (tror ingen av vår venner hadde tatt i mot penger for det heller), men kunne gjerne kjøpt en oppmerksomhet til de, f.eks blomster, en flaske vin eller noe annet hyggelig som takk for hjelpen, og selvfølgelig stilt opp for de når de måtte trenge hjelp ved en senere anledning (barnepass eller noe annet). Hvis du er i tvil, så kan du jo høre med de hva de forventer?

enig med Amorosa :)

Amorosa skrev:

Back
Topp