Betakaroten - orange

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg så et par tidligere skolevenninner av meg diskuterte på facebook. Den ene hadde lagt ut et bilde av en haug med esker med betakaroten, hun hadde ryddet i skapene. Så var det en annen som hadde spurt henne om hun ikke ble orange av det, for det ble denne andre jenta iallefall. Neida, hun ble ikke orange.
Da kjenner jeg at jeg får lyst til å kommentere at jo, du hadde en viss orange nyanse sist jeg så deg. :p Rart hvordan folk ikke ser sånt selv.

Jeg kunne hatt lyst til å prøve litt forsiktig selv da, for jeg er så bleik at selv når jeg er brun til meg å være så vises det ikke, men jeg er fregnete også så kan ikke bli så veldig brun. Til og med sambo sin rødhårete bror blir brunere enn meg! Og jeg har ikke type porselenshud, jeg ser bare pløsete ut.

Hva er deres erfaring?

Jeg ble bare brent og fikk soleksem før jeg prøvde betakaroten. Nå får jeg ok farge, og blir ikke oransje ;) begynte med det for eksemen så fargen kom som en bonus :cool:

Jeg ble bare brent og fikk soleksem før jeg prøvde betakaroten. Nå får jeg ok farge, og blir ikke oransje ;) begynte med det for eksemen så fargen kom som en bonus :cool:

Og du er heeelt sikker på at du ikke er orange, det er ikke bare den orange-blindheten som mange ser ut til å ha?
For jeg regner med de er blinde, det er ikke pent med orange hud. :p Da er jeg heller kvapsete bleikfis altså. :p

Hehehe.. akuratt som at flere som sminker seg ikke ser at de har blingsa med maskaraen eller har brunkremskille :P Jeg står med q-tips å "finisher" før jeg er ferdig.. å prøvde meg på betakaroten engang, men jeg og "piller" er håpløst, så rakk ikke bli oransj før jeg glemte at jeg tok de :P

Hehehe.. akuratt som at flere som sminker seg ikke ser at de har blingsa med maskaraen eller har brunkremskille :P Jeg står med q-tips å "finisher" før jeg er ferdig.. å prøvde meg på betakaroten engang, men jeg og "piller" er håpløst, så rakk ikke bli oransj før jeg glemte at jeg tok de :P

Å legge maskara uten q-tips er umulig! Jeg har litt teite vipper, helt hvite og tynne, så skal jeg ha farge nær roten så blir det litt gris ja. Og jeg ser det samme som deg; ellers velstelte jenter, men masse maskara på øyelokkene!

Å legge maskara uten q-tips er umulig! Jeg har litt teite vipper, helt hvite og tynne, så skal jeg ha farge nær roten så blir det litt gris ja. Og jeg ser det samme som deg; ellers velstelte jenter, men masse maskara på øyelokkene!
Rart at de ikke ser det :P

Og du er heeelt sikker på at du ikke er orange, det er ikke bare den orange-blindheten som mange ser ut til å ha?
For jeg regner med de er blinde, det er ikke pent med orange hud. :p Da er jeg heller kvapsete bleikfis altså. :p
Jeg er 120 % sikker på at jeg ikke er oransje ja.. De jeg har sett som blir oransje skjønner jeg ikke hvordan det skjer. Jeg kjøper selv betacaroten i Sverige pga at det Der er tillatt med høyere konsentrasjon og det er mye billigere Enn her hjemme. Jobber med hudpleie og makeup ++++ så hadde FORT merket det om jeg hadde fått antydning til oransje ;)

Jeg er 120 % sikker på at jeg ikke er oransje ja.. De jeg har sett som blir oransje skjønner jeg ikke hvordan det skjer. Jeg kjøper selv betacaroten i Sverige pga at det Der er tillatt med høyere konsentrasjon og det er mye billigere Enn her hjemme. Jobber med hudpleie og makeup ++++ så hadde FORT merket det om jeg hadde fått antydning til oransje ;)
Hva med betagranat, jeg har hørt at det er enda mer effektivt?! :)

Det er vel de samme jentene som har "8 lag klumpete mascara" på tipper jeg ;) mange som bruker mascaraen feil også ..

Det er vel de samme jentene som har "8 lag klumpete mascara" på tipper jeg ;) mange som bruker mascaraen feil også ..
Ja... jeg legger nok ikke på etter boka, å føler det kan bli klumpete innimellom, men da står jeg med en sånn børsteting :P

Jeg gikk på betakaroten i ca 1-2 mnd. Det at en blir oransje tror jeg er en myte, for dersom du ikke tar mer enn 1 kapsel daglig skal ikke det skje. Men har inntrykk av at de som velger å gå på betakaroten ofte er desperate etter å bli så brun som mulig og derfor hiver innpå med altfor mye som fører til en grusom oransje-farge - ikke pent!
Men jeg merket ikke forskjell i hele tatt da, tror jeg likegreit kunne spist gulrøtter :)

Jeg gikk på betakaroten i ca 1-2 mnd. Det at en blir oransje tror jeg er en myte, for dersom du ikke tar mer enn 1 kapsel daglig skal ikke det skje. Men har inntrykk av at de som velger å gå på betakaroten ofte er desperate etter å bli så brun som mulig og derfor hiver innpå med altfor mye som fører til en grusom oransje-farge - ikke pent!
Men jeg merket ikke forskjell i hele tatt da, tror jeg likegreit kunne spist gulrøtter :)

Det er jo ikke en myte at det går orange jenter rundt i byen, som selv tror de er veldig pene og brune, og jeg har jo sett venner og bloggere som er mørk orange skryter av betakaroten. Så som du sier, hvis man overdriver så blir man orange, og da er det jo ikke en myte. :)

Hadde nok vært mer forsiktig jeg da. Får se om jeg prøver litt. :)

Det er jo ikke en myte at det går orange jenter rundt i byen, som selv tror de er veldig pene og brune, og jeg har jo sett venner og bloggere som er mørk orange skryter av betakaroten. Så som du sier, hvis man overdriver så blir man orange, og da er det jo ikke en myte. :)

Hadde nok vært mer forsiktig jeg da. Får se om jeg prøver litt. :)

Det jeg mener er at jeg tror det er en myte at man blir oransje om man går på betakaroten, uanvengig om man tar mye eller lite, slik som mange i min omgangskrets tror. Jeg hører ofte folk si at "alle som går på betakaroten får stygg og oransje farge", og det stemmer jo ikke. Man blir så absolutt oransje om man tar for høy dose, men dersom man tar det som er anbefalt så er det ingen fare for å bli oransje :) Er vel som med mange andre ting - for mye av det gode blir dårlig. Men jeg anbefaler deg å prøve det for å se om det funker for deg, er jo ikke verre enn at du lar være å ta kapslene dersom det ikke var noe for deg :)

Jeg har brukt betakaroten på vårparten i flere år pga soleksem, aldri blitt oransje;)
men er nok viktig å holde seg til doseringen;)

Hva med betagranat, jeg har hørt at det er enda mer effektivt?! :)
Betagranat er vel bare en kombinasjon av betacaroten og granateple. Og da er granateple tilsatt for å øke opptaket av betacaroten. Har ikke prøvd denne selv siden jeg har min faste jeg kjøper i Sverige :p

Kan legge ut bilde av brunfargen min seinare. Tok også på grunn av soleksem.. fungerte litt, men ikkje nok til at eg har brukt det meir enn den eine boksen :p

Back
Topp