Besvimte, farlig..?

chmese

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Sommerfuglene
Førstegangs med hundre spørsmål og tanker her;-)

Jeg har vært så og si sengeliggende siste måneden pga kvalme og har vært sykemeldt fra jobb. I dag var formen for en gangs skyld sånn tålig grei, så jeg tenkte meg en tur ut for å handle litt friske blomster og få rydda litt hjemme. Blomsterbutikken holder til i et stort drivhus, så der var det så klart litt varmt, men ikke noe jeg tenkte spesielt over.. Plutselig ble jeg kjempesvimmel og måtte bare sette meg ned, hørselen forsvant en liten stund og hørte bare susing, før jeg til slutt fikk spurt om et glass vann og satt nede ett par minutter.. Tenkte selv at dette kanskje bare skjedde fordi jeg ikke har vært ute av hus en stund og at det var ganske varmt der, men mamma mente på at jeg burde ringe legen..
Har spist godt i dag, også før jeg dro ut, og drukket både vann og melk. Har ikke følt meg dårlig etterpå.

Noen som har vært ute for dette i graviditeten eller tidligere graviditeter? Altså, å besvime "litt uten grunn"? Og er det nødvendig å ringe legen eller..? Ble så usikker, vil ikke være for hysterisk heller, men har jo aldri pleid å besvime før:-)

Har du besvimt før? Jeg har litt dårlig blodomløp og har besvimt noen ganger grunnet det tidligere i livet.

Vet at man kan få litt lavt blodtrykk i graviditeten og alt det derfor ikke er helt uvanlig å besvime eller føle seg svimmel. Tenker at siden du har vært såpass dårlig så er det sikkert en sammenheng der, men ring lege om du bekymrer deg :) Om de tar deg inn så gjør de nok ikke stort annet enn å måle blodtrykk dersom du ellers ikke har noen plager/tilstander :)

Har du besvimt før? Jeg har litt dårlig blodomløp og har besvimt noen ganger grunnet det tidligere i livet.

Vet at man kan få litt lavt blodtrykk i graviditeten og alt det derfor ikke er helt uvanlig å besvime eller føle seg svimmel. Tenker at siden du har vært såpass dårlig så er det sikkert en sammenheng der, men ring lege om du bekymrer deg :) Om de tar deg inn så gjør de nok ikke stort annet enn å måle blodtrykk dersom du ellers ikke har noen plager/tilstander :)

Jeg har besvimt 1 gang tidligere i hele mitt liv, da var jeg 15 og første dag i praksis på sykehjem, så tror ikke jeg kan sammenligne de to gangene[emoji85][emoji28]

Var på første svangerskapskontroll i går og da målte de blodtrykket, regner med legen hadde sagt ifra hvis det var noe «uvanlig» der[emoji848] men er nok noe i det du sier, husker jo å ha lest at det er vanlig å føle seg svimmel av og til[emoji28] tar det ikke så tungt tror jeg, føler meg jo helt fin nå, og datt jo ikke i bakken akkurat så trenger nok ikke å være nervøs for skader..[emoji4] takk!

Haha jeg besvimte også på min første dag i praksis :P Ja, de hadde nok sagt fra om det var unormalt blodtrykk tenker jeg :) Det skal stå på helsekortet ditt, så kan du jo sjekke selv :)

Jeg har nesten-besvimt på bussen i min første graviditet, legen mente det kunne være lavt blodtrykk og at jeg stod stille lenge (ståplass). Var ikke farlig, men fikk beskjed om å drikke mye og bevege på bena hvis jeg måtte stå lenge i kø.

Jeg har lavt blodtrykk og sliter med slike episoder hele tiden. [emoji53] Drikker en del vann for det hjelper litt. [emoji4]

Du besvimte vel ikke, men fikk et blodtrykksfall. Det er mange som opplever det i et svangerskap.

Jeg hadde en liknende episode for en del uker siden. Jeg besvimte ikke, men måtte sitte ned noen minutter for å komme meg igjen. Jeg ringte ikke lege, siden jeg regnet med det var et svangerskapsrelatert blodtrykksfall og jeg følte meg fint etterpå. (jobber også på et sykehus, så tenkte slik at om jeg skulle blir mer i løp av dagen hadde jeg en haug med kvalifiserte behandlere rundt meg :)) Men det skader ikke ringe så lege kan si hva de synes og så de er klar over det.

Høres ut som et blodtrykksfall. Det er ikke farlig men ekkelt.

Hvordan er nakkemusklene dine etter du har vært syk? Om disse er stramme kan de være med på å spille kroppen et puss.

Skjer det igjen syns jeg du bør nevne det for legen/jordmor.

Jeg blir fort svimmel på trening. Vil tro det er pga høy intensitet og mye øye-hånd-fot koordinasjon.
Drikk vann og slapp av er ofte det beste man kan gjøre.

Back
Topp