besvimmer? oppdatering

MammatilAsk

Glad i forumet
hei.. jeg sitter på jobb nå og er kjempe svimmel.. og besvimte i noen sek mens jeg satt på do istad. synes dere jeg bør kontakte lege eller ikke?

jeg blir hentet om noen min av samboeren. han ville ikke at jeg skulle være på jobb.

--------------------------------------------------------

jeg rakk akkurat å komme hjem å løpe opp trappen  til badet å hive meg over do på fredagen når jeg ble hentet.. kastet opp..

har vært litt svimmel etter det men ikke så mye.. klarer å gå å sitte uten å forsvinne.. så jeg prøver å gå på jobb i morgen.. skal kontakte fastlegen min i morgen å se hva han sier..  har spist masse og drukket masse vann. for å se om det hjelper.. det hjelper på kvalmen.. men ikke noe annet.. 

Blodtrykksfall og ja du bør kontakte lege !. Jeg hadde det slik hele forige svangersakp og fikk til slutt sykemeldign. Det måtte en ulykke til for at jeg ble sykmeldt :( jeg kjørte av vegen og krasja :(

håper det ikke er så ille.. hadde svangerskapsforgifting forje svangerskap.. okei.. får ringe legen på mandag.. vil ikke sykmelde meg ennå... er litt tidlig.. liker jobben min.. vil jobbe..

håper du ikke skadet deg da.. og ikke ødla bilen formye.

Uff, jo jeg ville nok ringt legen, bare for å være på den sikkre siden. Lykke til! :-)

MammatilAsk skrev:
håper det ikke er så ille.. hadde svangerskapsforgifting forje svangerskap.. okei.. får ringe legen på mandag.. vil ikke sykmelde meg ennå... er litt tidlig.. liker jobben min.. vil jobbe..

håper du ikke skadet deg da.. og ikke ødla bilen formye.

Jeg jobber med sterk psykisk utvikklingshemmede så det er en viss fare å besvime mens jeg er alene med en av dem . Den ene gangen jeg besvimte sist vvangerskap så lå jeg ca 1 time på gulvet uten å klar eå reise meg , ingen hørte at jeg ropte på hjelp så mannen min kom til slutt da jeg fikk ringt han. Sjefen min ville ikke at jeg skulle vere på jobb i den tilstanden å det ble stor styr da legen nekta å gi meg sykmeld :(. Tilslutt så kræsja jeg på veg til jobb å da ble jeg sykmeldt ut tida. Det gikk heldigvis bra men jeg fikk skrkken kunne jo ha kjørt på noen eller krasja inn i en annen bil eller mista lille gutten i magen :(. Spis masse salt lakris det hjlper deg å holde blodtrykket oppe ;)

Jeg hadde det slik noen dager sist uke, men det gikk over... nevnte det hos gyno ista da jeg var på ultralyd og han sa det var helt vanlig... 

Hvis det er noen trøst gikk det over i hvertfall!! Selv om det er tungt da det holder på 

Jeg sliter også med svimmelhet og har ofte heftig hjertebank.
Var hos gyn på UL denne uken og da sjekket hun blodtrykket og lyttet på hjertet. Alt så fint ut. Blodprosenten vår skal øke ganske kraftig nå, og det kan før til litt påvirkning på blodtrykket. Hos meg er det spesielt om morgenen. Jeg svimte av da jeg stod i dusjen, fikk krabbet ut på gulvet og hang meg over doen fordi det føltes som om jeg skulle kaste opp. Så svartnet det, jeg mistet hørselen og synet forsvant gradvis, også ble jeg borte igjen... Heldigvis kom sambo opp og fikk gitt meg vann.
De har tatt masse prøver av meg som jeg ikke har fått svar på, men jeg tror alt er normalt. Det som er lurt er å drikke og spise litt på morgenen før man går i dusjen (der kan man fort besvime pga fuktigheta og dampen), og unngå å reise seg fort.
Uansett - du bør nevne dette for legen... Som sagt ovenfor er det jo skummelt å kjøre bil hvis man plutselig svimer av... :/

Har du snakket med legen?
Det holdt på å svartne for meg også idag! Stod å pratet med ei venninne idag da jeg virkelig følte for å spy, så ble jeg varm, det pipte i ørene, jeg svimla og det var like før det svartna for meg.. Måtte bare ta tak i venninna mi og sette meg på bakken..
Venninna mi er tilfeldigvis lege, og sa at det er vanlig å få blodtrykksfall når en står i ro lenge, eller når en reiser seg for fort..
Men vet ikke hvordan det er for oss gravide? Er dette bare noe vi må igjennom?

har å hørt det er vanlig når en står og sitter lenge på en plass.. men jeg har en veldig aktiv jobb så jeg syntes det var litt rart.. 

håper det snart går over.. håper det går bra med alle dere andre som sliter med dets samme, forstår at det er plasomt. og ubehagelig. 

Back
Topp