Besvime

Nilelin83

Flørter med forumet
Satt å slappet av å så på tv med familien, så plutselig følte jeg at jeg holdt på å besvime... bommul i hodet, svartnet for øynene, kaldsvett og kvalm... følte også jeg ikke fikk puste skikkelig... var skikkelig skummelt... hjalp å legge meg ned... føler meg fortsatt litt rar, fryser og litt vondt i hodet...

Noen som har opplevd noe lignende?

Synes det var så rart at det skjedde når jeg satt i sofaen og at det ikke er lenge siden jeg spiste og drakk...

Høres rart ut når du sitter ned..
Jeg synes beskrivelsen hører til et anfall av panikkangst :/ Jeg fikk det ofte for noen år siden og det føles som bu beskriver det, noen ganger annerledes med prikking og nummenhet, mulig hyperventilering også. Men ofte som du beskriver her nå.

Mener ikke noe negativt med hentydningen min nå, bare skriver av egen erfaring.

Jeg har besvimt en gang dette svangerskapet, aldri i mine tidligere. Fikk inntens hodepine, og gikk ut på terrassen for å lufte meg da jeg følte meg veldig kvalm og rar, endte opp som et brak i bakken.. Har aldri opplevd det hverken før eller etter, gravid eller ikke..

Håper det går bra med deg nå <3

Jeg fikk slik i mitt første svangerskap. Idioten som jeg er reiste meg opp for å gå på toalettet siden jeg trodde jeg måtte kaste opp. Endte med at jeg svimte av.
Typisk meg så var dette inne på en fullpakket flyplass.
Jeg satt i ro å ventet på boarding når jeg ble dårlig.

Jeg har ikke opplevd å besvime eller å ha angst før... ble veldig redd når jeg følte at jeg måtte besvime så kanskje jeg fikk angst av det?

Føler meg Ok nå, bare fryser veldig... kjenner masse liv i magen så virker som babyen har det bra

Jeg fikk slik i mitt første svangerskap. Idioten som jeg er reiste meg opp for å gå på toalettet siden jeg trodde jeg måtte kaste opp. Endte med at jeg svimte av.
Typisk meg så var dette inne på en fullpakket flyplass.
Jeg satt i ro å ventet på boarding når jeg ble dårlig.

Huff! Så forferdelig, datt du rett i bakken? Gikk det bra etterpå?

Huff! Så forferdelig, datt du rett i bakken? Gikk det bra etterpå?
Klarte å lene meg mot en vegg slik at jeg ikke skadet meg. Mannen så hva som skjedde og kom løpende med en gang.
Det gikk bare bra.

Både jeg, mamma og søstera mi + ei venninne har slitt av og på med dette i flere år. Det er verre i perioder. Legene kaller det «panikkangst» men det passer ikke til noen av oss.
Så på egenhånd har vi funnet ut at det skylles ubalanse i hormonene. Dette er noe legene her har 0 peiling på. Vet om ei som reiser til utlandet og får fantastisk hjelp der.

Jeg måtte sette meg ned tidligere i dag, for da kom den følelsen jeg kaller for «blodtrykksfall». Aner ikke om det er det det faktisk er, men det er det jeg føler. Da syns jeg ofte det hjelper å bli kald. Ta av genseren og/eller sokkene, gå i et kaldt rom, ha et vindu på gløtt etc. Og drikk vann! Helst kaldt for min del.

Back
Topp