Bestilt time til jordmor

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Da var første time til jordmor bestilt :) Blir 7.mai og da er jeg 16+2. Fikk ikke hun samme jeg hadde sist da for hun hadde ferie på den tiden, men satser på at hun jeg fikk er minst like super som hun jeg hadde forrige gang :D Føles som en evighet til enda egentlig, men håper tiden går fort :)

Har dere vært hos eller bestil time til jordmor? :)

Krysser fingrene for at begge jordmødrene er like kjekke, men om de ikke er det får du alltids byttet til neste time :)
Ikke lenge igjen til 7.mai da, begynner å stresse litt fordi det bare er 1mnd igjen til 17.mai og hva i allverden skal vi ha på oss? :P

Jeg har ikke vært hos jordmor enda, tror jeg venter med det til etter 30uker evnt.
foreløpig er jeg hyppig hos fastlegen som følger opp alt jeg trenger, hjertelyd og målinger. Føler meg trygg uten jordmor :)

Var hos jm første gang i uke 8, tror jeg det var... Kommunen har et prosjekt der de vil ha inn gravide før uke 9, neste time er ikke før mot slutten av mai. Jm er suuuuuper :D

Jeg kommer kun til å gå til lege dette svangerskapet. Hadde ikke noe særlig utbytte av jordmor sist og jeg har en veldig god tone med fastlegen min så da blir det slik denne gangen :)

Det høres ut som dere er heldige! Jeg sendte bare en Mail til en helsestasjon i nærheten for å sondere terrenget, og fikk til svar at første time til jordmor ikke var før i uke 24, HVIS det var noe spesielt..... Hæ? Det er jo det samme som hos legen liksom, ikke noe mer før i uke 24 nå (bortsett fra OUL da), men det var jo veldig sent. Må da kunne gå an å få time tidligere?? Jeg er i uke 14 nå... Kjente jeg "datt litt i do", har en litt drittdag idag. Bare lyst å sette meg ned og grine... Blæ.

Har vært en gang allerede. I uke 10. Begynte å få litt panikk siden legen ikke så noe hastverk med å sende søknad om fødeplass. JM mente jeg var sent ute så hun fiksa for meg :) Skal igjen 15.5. Da er jeg vel 16+ :)

Jeg har vært hos lege en gang, skal igjen i morgen. Jm blir etter oul. Var legen som foreslo å legge opp løpet sånn, og etter oul ha annenhver gang hos lege/jm fram til det nærmer seg, da blir det bare lege igjen. Helt ok for meg, har jo vært hos jm i to svskap før (hun var super!), legen er veldig grei og får snakket med jm (om jeg vil og liker henne) annenhver gang. Så har ikke bestilt ennå, rekner med å spørre litt om det hos legen i morgen (de har samme kontorbygning), tror ikke det er på samme måten som sist da jeg bodde i storby.. ;)

Krysser fingrene for at begge jordmødrene er like kjekke, men om de ikke er det får du alltids byttet til neste time :)
Ikke lenge igjen til 7.mai da, begynner å stresse litt fordi det bare er 1mnd igjen til 17.mai og hva i allverden skal vi ha på oss? :p

Jeg har ikke vært hos jordmor enda, tror jeg venter med det til etter 30uker evnt.
foreløpig er jeg hyppig hos fastlegen som følger opp alt jeg trenger, hjertelyd og målinger. Føler meg trygg uten jordmor :)
hehe akkurat det tenker jeg også, hva i all verden skal vi ha på på 17.mai!?

Det høres ut som dere er heldige! Jeg sendte bare en Mail til en helsestasjon i nærheten for å sondere terrenget, og fikk til svar at første time til jordmor ikke var før i uke 24, HVIS det var noe spesielt..... Hæ? Det er jo det samme som hos legen liksom, ikke noe mer før i uke 24 nå (bortsett fra OUL da), men det var jo veldig sent. Må da kunne gå an å få time tidligere?? Jeg er i uke 14 nå... Kjente jeg "datt litt i do", har en litt drittdag idag. Bare lyst å sette meg ned og grine... Blæ.
Sikkert forskjellig fra sted til sted det der... Har vel noe med kapasitet også og gjøre.. Når jeg var på kontroll hos legen fikk jeg beskjed om at jeg kunne bestille meg time til jm når jeg var 16 uker. Kan du ikke få komme på kontroll hos lege da? :)

Øhh :S første time hos jm skal være mellom 10 og 12 som regel for veiing, blodprøver, blodtrykk og diverse da! Og så UL i uke 18 ca, så time igjen ca 24 uker. Du har krav på dey altså! Gravide skal på første kontroll før 24 uker for å fylle ut helsekort og ta prøver. Makan til tull har jeg da ikke hørt :O Spør hvem som helst jordmor ;) Evt kan du ta 1 kontroll hos lege da :)

Ser du har vært hos lege allerede, men alle har uansett rett til oppfølging hos jm. Og 1 kontroll er før OUL ihvertfall! :) Jeg hadde i uke 12, skal på ul ved 18 uker og tilbake til jm i uke 24 ca. Og "Hvis det er noe spesielt" ? :s Høres ikke riktig vel bevarte ut. .. gravide SKAL følges opp med kontroller. Skal man komme på føden med nesten tomt helsekort da, hadde jo tatt seg ut :s Første de ser igjennom på føden er jo helsekortet, og den gir viktig info for jordmødrene, om hvordan svangerskapet har vært osv... Nei syns du burde finne deg en ordentlig jordmor jeg :-) :-)

Ser du har vært hos lege allerede, men alle har uansett rett til oppfølging hos jm. Og 1 kontroll er før OUL ihvertfall! :) Jeg hadde i uke 12, skal på ul ved 18 uker og tilbake til jm i uke 24 ca. Og "Hvis det er noe spesielt" ? :s Høres ikke riktig vel bevarte ut. .. gravide SKAL følges opp med kontroller. Skal man komme på føden med nesten tomt helsekort da, hadde jo tatt seg ut :s Første de ser igjennom på føden er jo helsekortet, og den gir viktig info for jordmødrene, om hvordan svangerskapet har vært osv... Nei syns du burde finne deg en ordentlig jordmor jeg :-) :-)

Ja, hørtes veldig merkelig ut. Kjente jeg ble litt sur. Må høre med noen venninner tror jeg, som har vært gravide før meg! Selv om jeg føler meg fin i formen, hvordan skal man likevel vite at alt er bra liksom?? Dustejordmor.
Har vært hos legen, på sånn første svangerskapskontroll, og hun er egentlig ganske grei da, men der og var liksom svaret; neste kontroll: uke 24, evt dersom det skulle dukke opp noe.
Jeg hadde liksom sett for meg å i det minste snakke med en jordmor, få litt info underveis liksom, trenger jo ikke løpe ned dørene, men uke 24 for meg er jo slutten av juni og dritlenge til...
Får undersøke litt tenker jeg.

Jeg tenkte jeg skulle ringe i morgen for å bestille time. Måtte høre med ei venninne for å finne ut hvordan de gjorde det her i kommunen. Hun mente at førstegangs fikk en gang ganske tidlig i svangerskapet og var selv i uke 13, mens legen min sa at jeg ikke trengte å gå ditt før i uke 22. Har aldri gjort dette før jeg, så jeg får heller ringe å spørre. Kan hende det er litt ventetid før man får time også.

Ikke lenge igjen til 7.mai da, begynner å stresse litt fordi det bare er 1mnd igjen til 17.mai og hva i allverden skal vi ha på oss? :p

17.mai ja, pluss en konfirmasjon dagen etter. Hva skal man ha på seg... Kommer hvertfall ikke inn i bunaden. Den er det bare å glemme. Tenkte å drøye et par-tre uker å se hvordan fasongen er, å evt bestille meg en kjole eller noe sånt.

på det timekortet jeg fikk hvor det står kontrollene man skal ha så sto det kontroll ca uke 16, så OUL også neste kontroll uke 24...

kjenner jeg føler meg heldig jeg altså med en lege og legekontor som følger meg opp med ganske tette kontroller, og når jeg ringte helsestasjonen for å bestille time til jordmor fikk jeg den så tidlig jeg selv ønsket :-)

Da var første time til jordmor bestilt :) Blir 7.mai og da er jeg 16+2. Fikk ikke hun samme jeg hadde sist da for hun hadde ferie på den tiden, men satser på at hun jeg fikk er minst like super som hun jeg hadde forrige gang :D Føles som en evighet til enda egentlig, men håper tiden går fort :)

Har dere vært hos eller bestil time til jordmor? :)
blir spennende da :-) vi satser på at det er en flink og trivelig jordmor du får :-) min jordmor er helt super heldigvis :-)

Var hos jm første gang i uke 8, tror jeg det var... Kommunen har et prosjekt der de vil ha inn gravide før uke 9, neste time er ikke før mot slutten av mai. Jm er suuuuuper :D

Jøss, det får en si! Hvilken kommune bor du i? Jeg følte at det var en evighet til jeg skulle til jordmor og så få ultra, så bestilte privat tidlig ultra i uke 13. Veldig beroligende!
-Og heldige du som har fått super jm! Er spent på min egen, møter henne ikke før om noen uker enda.

Ja, hørtes veldig merkelig ut. Kjente jeg ble litt sur. Må høre med noen venninner tror jeg, som har vært gravide før meg! Selv om jeg føler meg fin i formen, hvordan skal man likevel vite at alt er bra liksom?? Dustejordmor.
Har vært hos legen, på sånn første svangerskapskontroll, og hun er egentlig ganske grei da, men der og var liksom svaret; neste kontroll: uke 24, evt dersom det skulle dukke opp noe.
Jeg hadde liksom sett for meg å i det minste snakke med en jordmor, få litt info underveis liksom, trenger jo ikke løpe ned dørene, men uke 24 for meg er jo slutten av juni og dritlenge til...
Får undersøke litt tenker jeg.

Har litt samme opplevelse. Hadde legetime først, og så kom det fram (litt på slump) at jeg måtte kontakte jordmor selv. Og så har det vært litt kluss med helsekortet iom at blodprøver og urinprøve ikke var ferdig analysert mens jeg var der (så klart, men..). På helsestasjonen fikk jeg ikke mye info, annet enn at jeg selv bad om å få svangerskapsboka. Da jeg fikk innkalling til jm stemte ikke datoen med dagen. OUL får jeg i slutten av 19 svangerskapsuke.

Er det vanlig med så mye tull og kluss? Er førstegangsgravid, så det er lite jeg vet... (I Finland har de ultra et sted mellom uke 10-12 og en oppfølgingsultra i uke 20. ) Men å vente på første (og eneste) ultra til uti uke 24 er da veldig sent. Kan de ikke redde premature barn fra uke 26/27?

Jøss, det får en si! Hvilken kommune bor du i? Jeg følte at det var en evighet til jeg skulle til jordmor og så få ultra, så bestilte privat tidlig ultra i uke 13. Veldig beroligende!
-Og heldige du som har fått super jm! Er spent på min egen, møter henne ikke før om noen uker enda.

Har ikke hørt om mange som har fått det samme :( bor på Klepp. Lurer på om det het Frida/Fride prosjektet.... Husker ikke helt :p de vill ha inn gravide så tidlig for å snakke om kosthold, alkohol, røyk og andre ting som spiller inn fra starten av. Og tanker man har rundt svangerskapet og sånn. Det kjipe er at det kun er flrstegangs fødende dom får jm med mindre det er sorsielle tilfeller.

Back
Topp