Bestilt tidlig UL

_C_

Forelsket i forumet
Da har jeg fått bestilt tidlig ultralyd. Skal når jeg er 8 uker på vei.  Gleeeder meg så sinnsykt!

Skal til legen på tirsdag for noe annet så da tenkte jeg å bestille time til tidlig UL jeg å 

Så bra!! Er det privat eller fastlege som sendte deg? Hvis fast hva begrunnet du med for å få det?

Jeg bestilte privatSå må betale alt selv

Zherena skrev:
Skal til legen på tirsdag for noe annet så da tenkte jeg å bestille time til tidlig UL jeg å 

Går du til lege med ultralydapparat?

Jeg skal bestille privat, blir i august en gang, vil vente til jeg er 10-12 uker på vei :-)

jeg får gratis ul, fordi jeg sa til doktoren jeg ikke er sikker på hvor langt jeg er på vei:) jippi!!

Jeg skal også på tidlig ultralyd om noen uker. Får det gratis siden vi har mistet tidligere. Klarer nok å slappe mer av hvis vi får se et lite hjerte som banker...:)

Vi skal også bare for å se det lille hjertet banke  Er litt mer for å forsikre meg om at alt er bra og

jeg tror jeg ringer jordmoren (og håper at hun ikke er på ferie), om ca. 2 uker.
Har fått UL hos ho gangene jeg mistet, får sikkert en nå. Tror at rundt uke 7 kan ta bort mye stress allerede, hva synes dere?

once more skrev:
jeg tror jeg ringer jordmoren (og håper at hun ikke er på ferie), om ca. 2 uker.
Har fått UL hos ho gangene jeg mistet, får sikkert en nå. Tror at rundt uke 7 kan ta bort mye stress allerede, hva synes dere?

Aner ikke hvor mye man ser så tidlig, men er nok veldig godt for å forebygge unødvendig stress. Vi fikk se prinsen vår første gang i uke 10.. var jo helt perfekt allerede da :) hjertet banket, og han bevegde seg oppover, for så å "skli" ned igjen.. var fantastisk.. har ultralydbildene hengende på kjøleskapet ennå, og nå triller tårene når jeg ser dem.. så fantastisk kroppen er.. men ja.. Har et lite håp om tidlig ul, ettersom vi er langt fra sikkre på termin..

Syrine skrev:

Zherena skrev:

Jeg skal bestille privat, blir i august en gang, vil vente til jeg er 10-12 uker på vei :-)

Nei legen bestiller time på sykehuset. 
Hadde et vanskelig svangerskap sist og har mista så derfor får jeg tidlig UL hvis jeg vil. 

Vi skal når jeg er 8 uker på vei. Det sies jo at om hjertet slår da, så er det like trygt som når en er over 12 uker på vei. Siden det er i fra gammelt av den 12 ukers regelen. Tror det var jordmor som sa det til meg sist jeg gikk gravid, hvis det ikke var legen..

Zherena skrev:

Syrine skrev:

Zherena skrev:

Nei legen bestiller time på sykehuset. 
Hadde et vanskelig svangerskap sist og har mista så derfor får jeg tidlig UL hvis jeg vil. 

Ah, ok :-)

førrige gang fikk jeg UL med 8.3 uker, og alt så bra ut, bankende hjerte.Men mistet allikevel 3 uker senere, er bare 5% sjanse etter så en positiv UL tror jeg, så skal nok spørre om jeg kan komme i uke 9 og 11/12 og........

metlo skrev:
jeg får gratis ul, fordi jeg sa til doktoren jeg ikke er sikker på hvor langt jeg er på vei:) jippi!!

Lurt det:)

Håper jeg får tidlig UL, ca uke 8.. Hvis ikke får, bestiller privat..

Back
Topp