Bestilt sterilisering

nancy drew

Forumet er livet
på kattungen min... og greier ikke la vær å tenke: tenk om hun er drektig allerede. Hva da. Vet jo at de gjør det fordi og at det blir en abort, men ååå det vil jo være grusomt...
Hun er akkurat 6 mnd og veier nett over 2 kg, så ingen gigant av en katt, håper det hjelper og at det ikke er noen kattunger der...

Men hvis hun er bare 6 mnd så er sjansen ikke like stor for at hun er drektig og iallefall ikke noe langt på vei. vi hadde en kattunge engang som skulle være gutt. Fikk første kull med kattunger rett før hun rundet et år. men husker da at i tiden før var det veldig mange katter som kom hjem til oss. det er jo ca på denne tiden de anbefaler kastrering?

Ja er på denne tiden de anbefaler, men jeg er nok litt hormonell og syns en abort vil være gruuusomt trist for pusen. Satser på hun enda er for ung til den slags aktiviteter

Du gjør det riktige for pusen din ;) sjansen er minimal for at hun er drektig alt. De anbefaler jo sterlisering rundt 6 mnder for de da ikke har rukke å blitt kjønnsmodne enda ;)

Jeg fikk også skikkelig uforklarlig dårlig samvittighet da vi steriliserte vår katt, kom på etterpå at det kanskje hadde vært hyggelig å la henne få et kull før vi gjorde det :( men det er nok helt klart best for alle, spesielt katten :) jeg trøster meg med at hun kanskje slipper å bli voldtatt av nabokattene! :)

Men hvis du syns det er helt forferdelig at de tar abort om det er kattunger der, går det ikke an å be dem droppe det hvis hun er drektig?

Skjønner deg godt, men det er en veldig riktig avgjørelse. Er så mange hjemløse dyr dessverre :( Lykke til hos legen!

Kan hende du er heldig. Selv om enkelte katter kan bli drektige helt ned i 4 mnd alder, så er det ikke helt årstiden for å formere seg på nå ;)
Er jo veterinær selv, og kastrerer jo ene katta etter den andre, men har heldigvis ikke "møtt på" en drektig kattelivmor mens jeg selv har gått gravid. Vet faktisk ikke hvordan jeg ville reagert.

Back
Topp