Bestilt meg UL-time

Sprettmusa

Glad i forumet
Ringte å bestilte meg tidlig ul og fikk time på bursdagen min, den 11/8 kl 09.00[:)][:)]
Var jo hos legen i uke 11 - da klarte han ikke å høre noe hjertelyd, men fortalte meg at man vanligvis ikke hørte noe før man nærmet seg uke 13. Så jeg er utroooolig spent. Grugleder meg liksom. Tenker hele tiden "hva om..." hvis dere skjønner.
Men håper da inderlig at alt er som det skal, spesielt siden det er på bursdagen min!

Dama i telefon sa at det ul-apparatet de bruker der, ikke viser kjønn, bare at barnet har det greit..(kanskje et gammelt apparat da)?
Koster 650kr for undersøkelsen.

Måtte bare fortelle dere det[:)]

Så stas!! [:D][:D]

så gøy ! :)
men synes der var veldig dyrt i og med at de hadde et gammelt apperat...
hvor i landet er dette ?

jeg var også på tidlig ul og da betalte jeg 500 kr. fikk tilogmed se 3D ;)

ORIGINAL: hopssi

så gøy ! :)
men synes der var veldig dyrt i og med at de hadde et gammelt apperat...
hvor i landet er dette ?

jeg var også på tidlig ul og da betalte jeg 500 kr. fikk tilogmed se 3D ;)

Jeg òg!

Så spennede da.[:)] 
Hvem skal du til da?

Åhh, ja..det var kanskje dyrt. Men var liksom eneste alternativet, ettersom jeg ikke har noen medisinske grunner som kan gi meg tilgang til de apparatene som brukes på UNN.
Bor i Tromsø, så jeg bestilte timen på "Gyn Tromsø".
Prøvde å ringe "Gyn Consult" også, men der svarte de jo aldri telefonen. Kom bare en beskjed helt i slutten om at telefonsvareren deres var full før opptattsignalet kom.

Hovedgrunnen for at jeg var villig til å betale 650kr for en tidlig ul (selv om apparatet kanskje er gammelt), er fordi samboer skal reise nedover til Haugesund å gjøre seg ferdig med siste del av et redningsdykkerkurs som blir å foregå i 7 uker.
Så han er der nede når vi skal på den ordinære ultralydtimen[:(]
Fikk legen til å skrive på henvisningen til UNN om at vi ønsket ord.ul i uke 15 hvis det gikk an, men da fikk vi beskjed om at det var for tidlig.

Leste forresten en annonse i lokalavisa om at man nå kan bestille 3D ultralyd her i Tromsø[:D] - det kunne man ikke da jeg gikk gravid med Madelen. Så har veldig lyst til å dra på det også..men er det noe man kan gjøre etter man er 22 uker på vei? håper* For da er samboer kommet hjem[:)]

jeg fikk ikke noe henvisning jeg heller, var bare veldig nysjerrig :p

er en privat jordmor som man ringer og bestiller time hos når man måtte ønske :)

så da er det fullt mulig å bestille ultralyd samme hvilken uke du er i :)
og dra dit så ofte du vil :)

sååå gøøøy å få ul på bursdagen...[:D]

ORIGINAL: hopssi

jeg fikk ikke noe henvisning jeg heller, var bare veldig nysjerrig :p

er en privat jordmor som man ringer og bestiller time hos når man måtte ønske :)

så da er det fullt mulig å bestille ultralyd samme hvilken uke du er i :)
og dra dit så ofte du vil :)

Bor du i Tromsø?
Hva er prisen og har du nummeret til henne?[:)]

ORIGINAL: Bebibooms

sååå gøøøy å få ul på bursdagen...[:D]

Jaaa[:D]

Back
Topp