Bestilling av time til jordmoren!

Cmilla

Gift med forumet
Når bestilte/bestiller dere første time til jordmoren? Jeg er 9+5 i dag og har vært til min første kontroll til legen. Lurer på når jeg skal kontakte jordmoren, vente til etter uke 12 kanskje..........
Det er ikke noe enklere 2 gangen :):):);)

Jeg skal ha første time hos legen på mandag, og da er jeg i uke 12.

Ring jordmor og hør, hun får se når det passer best, så setter dere en time i den uken hun peker ut - enkelt og greit :)

Dette er 4de gang for meg, og neida, det blir ikke enklere.... :)

jeg ringte til jordmor, og hun ville ha meg inn 4 uker etter at jeg hadde vært hos legen. Nå har jeg vært hos legen en gang til i etterkant, men sånn går det. :) Skal til jordmor 3. oktober, da har hun satt av 1 klokketime. Da er jeg 13+5.

Jordmoren jeg skal til anbefalte å ta første time med blodprøver og utfylling av papirer hos lege og så ta første time hos henne rundt uke 16. Så jeg hadde time hos legen på tirsdag da var jeg 12+0 og har time hos jordmor 20.10 da er jeg 17 uker:)

10.04.14 Klor deg fast lille spire<3

Jeg hadde time hos legen 11+6 og fikk time hos jordmor når jeg er 14+6:-) men om det er vanlig vet jeg ikke.

Tok kontakt med Jordmortjenesten i Stavanger i dag, vil nok få time rundt uke 16, er 12+2 i dag og var på min andre kontroll hos legen :)

skal ringe på mandag å bestille meg time:) håper ikke jeg må vente så lenge :) har vært til legen på ul 2ganger, men har ikke tatt med urinprøve eller fyllt ut helsekort...

skal ringe på mandag å bestille meg time:) håper ikke jeg må vente så lenge :) har vært til legen på ul 2ganger, men har ikke tatt med urinprøve eller fyllt ut helsekort...

Så merkelig, trodde praksisen var at det var det første man gjorde når man var i kontakt med legen ang svangerskap.

Tenker jeg avventer litt til med å bestille time hos jordmor. Føler ikke behov for å snakke med henne enda. Å skal uansett til lege hver mnd.
Usikker på om jeg skal vente til etter oul eller ikke, hvis ventetida blir veldig lang tar jeg meg kanskje en time. Ikke snakk om særlig ventetid her, så får time veldig kjapt.

Jeg var på første kontroll hos jordmor i denne uken.Trodde det var uke 12 helt frem til jeg var på ultralyd på mandag :P Da fikk jeg vite at jeg var i uke 13.Hehe..Så på mandag som kommer er jeg allerede i uke 14.Men tar det litt med en klype salt til jeg har vært på den ordinære ultralyden i uke 18,selvom legen min har sagt at de er tidlig ultralydene er veldig korrekte nå fortiden,og at hun går ut ifra at jeg er i uke 13.Kjekt det :) Tilbake til jordmor..Hadde en super kontroll og samtale.Tror jeg har verdens beste jordmor! :)

Hææ? Det synes jeg var rart. Dette var det første legen min gjorde når hun fikk vite jeg var gravid.Trodde det var standard rutine.

Hadde første kontroll hos legen uke 8 eller noe, gikk til jordmorsenter etterpå og bestilte time fordi det alltid er så lang ventetid og jeg ville ha samme jordmor som sist :) Timen er jo først uke 16, altså i slutten av oktober for min del, men syntes det var kjekt å få ordnet.

Back
Topp