Bestille vogn fra utlandet

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Er det noen her som har bestilt duovogn/kombivogn fra utlandet, hvor bagen ikke er blitt sendt sammen med vogna? Altså at det kommer i to pakker med to leveranser, til ulik tid?

Mottok vogna mi i går, men bagen er ikke med. Har sendt dem en mail, men mens jeg venter så tenkte jeg å høre om noen har erfaring med dette her.

Det er bare å se på sporingsnummeret det, om det står to kolli, på de adresselappene med strekkode.
Da kan du evt også søke opp den andre pakka.

Det hender ofte at flerkolli ikke kommer på samme forsendelse.

Jeg minns at jeg så at det var flere kolli da jeg la inn bestillingen, men klarer ikke å finne det igjen.

På pakkseddelen for vogna står det kolli 1/1, så det er i hvertfall ikke blitt borte. Summen for bagen er også trukket fra (sikkert for at tollen kun skal ta moms for bare vogna på denne sendingen).

Etter litt nøyere "etterforskning" ser jeg på ordresiden at jeg har to forskjellige sporingsnumre. Den ene er via DHL (og er den jeg har mottatt), og den andre via DPD (ellerno..). Sistnevnte har kun status som "mottatt melding om registrering 17/8". Kan hende selve bagen er forsinket.

Har ikke hørt noe fra selger enda, men er helg, så stresser ikke med det enda ;)

dpd er postnord, går du på postnord, og søker på sending, så finner du felt rett under der det står søk dpd el lignende :)

vet ikke hvor du har kjøpt fra, men dpd har eta 2-3 dager i transit fra sverige eks.

Varer kan stå i tollen opptil 10 dager.
DHL har avtale med tollvesenet, og har foråndsfortollinger el noe sånt. dermed går de kjappere gjennom tolla.

dpd er postnord, går du på postnord, og søker på sending, så finner du felt rett under der det står søk dpd el lignende :)

vet ikke hvor du har kjøpt fra, men dpd har eta 2-3 dager i transit fra sverige eks.

Varer kan stå i tollen opptil 10 dager.
DHL har avtale med tollvesenet, og har foråndsfortollinger el noe sånt. dermed går de kjappere gjennom tolla.

Stresset visstnok helt uten grunn ;) Fikk ikke sporingsnummeret til DPD til å fungere, men fikk et nytt sporingsnummer fra selger som gikk via DHL, og ser nå at jeg mest sannsynlig for hentemelding i morgen :D

Back
Topp