Bestille OUL

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
hei,
Legen vår har enda ikke sendt inn papirene våre til sykehuset og nå er legen vår selv lagt inn på sykehuset en stund. Vi vil jo bli registrert snart for vil få innkalling på UL så vi har dato og glede oss til, vi er 11+2 uker på vei, tipper vi ska ha UL ca rundt 16-20 mai.

Men kan vi ringe sykehuset selv og gi info eller kan jordmor eller Må legen vår gjøre det?
Vi har bare hatt en kontroll hos jordmor, men ble så kort time pga hun hadde dårlig tid..

hei,
Legen vår har enda ikke sendt inn papirene våre til sykehuset og nå er legen vår selv lagt inn på sykehuset en stund. Vi vil jo bli registrert snart for vil få innkalling på UL så vi har dato og glede oss til, vi er 11+2 uker på vei, tipper vi ska ha UL ca rundt 16-20 mai.

Men kan vi ringe sykehuset selv og gi info eller kan jordmor eller Må legen vår gjøre det?
Vi har bare hatt en kontroll hos jordmor, men ble så kort time pga hun hadde dårlig tid..

Sniker.
Jordmor kan også henvise til oul! :)

Ja, da ville jeg ringt jordmor for å slippe å få altfor sein ultralyd Det er fint å ha den datoen å se fram mot ja!

Dette har jo ikke jeg tenkt på.
Har vært hos lege, men har ikke kontroll før nesten uke 14,håper han bare sender henvisningen før det da.
Får ta en tlf og spørre

Må man bestille time til det selv? Fastlegen min har henvist meg til føden på sykehuset her pga må ha tvilling oppfølging, men ikke fått noe time fra de enda og nesten 2 uker siden henvisning. Og tviler på han hsr sendt inn noe til bestille time til OUL.

Må man bestille time til det selv? Fastlegen min har henvist meg til føden på sykehuset her pga må ha tvilling oppfølging, men ikke fått noe time fra de enda og nesten 2 uker siden henvisning. Og tviler på han hsr sendt inn noe til bestille time til OUL.

Du får ikke automatisk fødeplass og da OUL på det sykehuset du er henvist til da?

Jo det kan godt hende, fikk ikke noe info av fastlegen, men de jeg er henvist til gir meg vel info når de først tar kontakt:))
Vet ikke hvor du holder til, men ei i familien min fikk oul på sykehuset uten at de søkte fødeplass først, fordi det kun er ett alternativ der. Legen sendte henvisning til oul. Ring legen din du, det er kanskje lurt? :)

Her er det kun ett alternativ, og legen måtte søke spesifikt om OUL :) Tok to uker å få svar. Har vært hos sykehuset tidligere i svangerskapet, men legen måtte fortsatt henvise.

Back
Topp