Bestille legetime

Coleus2022

Flørter med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg har et lite problem.. Jeg må bestille time til lege for å få ordnet med henvisning til KUB/NIPT. Men for å bestille time til lege må jeg si hva det gjelder, og det har jeg lite lyst til da svigerinna mi jobber på legekontoret. Jeg vet hun har taushetsplikt, men jeg har ikke lyst til at hun skal finne det ut på den måten, og i tillegg er jeg redd svigermor og svigerfar får vite det av henne og ikke oss.. Så hvordan skal jeg få bestilt time uten at det står at jeg er gravid?:banghead:

:D huffda! Vrien nøtt det der. :wacky: om det er flere som jobber på samme legekontor, lov å håpe at det ikke er svigerinnen din som tar telefonen akkurat da? Eller kanskje du kan gå/dra på legekontoret å bestille time, da vet du iaf om hun er der eller ikke. Uansett taushetsplikt så tror jeg nok at hun ikke sladrer på deg akkurat. Og er det hun som tar den, så si ; Surprise! Jeg vet virkelig ikke, men ønsker deg lykke til.:hug013

Hmm, skriv ‘kontroll’?
Kjedelig når man kjenner folk på slike stedet, jeg trodde jeg hadde det samme hos JM, men så fant jeg ut at de har splittet helsestasjon og JM!

Jeg ville bare skrevet "kontroll", "blodprøve" eller lignende om hva timen gjelder. Du kan heller forklare legen når du kommer inn dit.

Man trenger ikke være så spesifikk når man bestiller? Som mymelen skriver holder kanskje kontroll? Evt mulig å få henvisning fra jordmor i stedet om det går an?

Takk for alle svar!:) Jeg prøvde å bestille time med å bare skrive at jeg trenger time raskt til fastlege, da fink jeg dette til svar:
«Skriv gjerne hva det gjelder for at vi kan sette opp til riktig type konsultasjon og prioritere riktig.
Med vennlig hilsen xxxxx Legesenter».
Hadde det ikke vært for at jeg må ha time så legen får henvist meg hadde jeg bare venta til vi hadde fortalt det til de rundt oss, men det kan jeg jo ikke nå.
Vet ikke om jordmor kan henvise? Jeg kan jo kontakte jordmor i stedet hvis hun kan det. Jeg skal på privat TUL neste uke også, men vet ikke om de evt kan henvise eller om det blir for sent? Er jo 7+2 når jeg skal på TUL.

Hei! Jeg ble henvist av privat gynekolog i uke 7☺️ Fikk time på sus i uke 13! Håper det ordner seg for deg!

Da har jeg bestilt meg time til jordmor i stedet, de kunne også henvise til fosterdiagnostikk, så da trenger jeg ikke å til lege før jeg skal ta blodprøver:)

Da har jeg bestilt meg time til jordmor i stedet, de kunne også henvise til fosterdiagnostikk, så da trenger jeg ikke å til lege før jeg skal ta blodprøver:)
Så bra det gikk uten legetime :) min jordmor tar blodprøver også så kanskje du får det der også?

Jordmor skrev på mail at jeg må til legen for å ta blodprøver, men det er vel ikke helt enda? Jeg er 6+1 i dag.:)

Jordmor skrev på mail at jeg må til legen for å ta blodprøver, men det er vel ikke helt enda? Jeg er 6+1 i dag.:)
Sikkert ikke alle som har blodprøvetaking nei, jeg ba om blodprøvene nå fordi jeg hadde lave verdier på div sist og vil holde oversikt, men mulig de vanlige ikke er før uke 12, litt usikker :)

Back
Topp