Bestille legetime?

Alvani

Forelsket i forumet
Har alle bestilt legetime?

Jeg funderte å få bestilt slik at jeg er ca. 8-9 uker på vei, siden legen har UL apparat, og jeg vil se at hjertet banker, hvilket kan være vanskelig å få sett særlig tidligere...

Var hos legen på mandag, skal tilbake i juli på UL [:D]

jeg fikk ikke komme inn før 9 uker på vei...hun sa at det var nyr regler nå.var ikke de sist gang jeg gikk gravid[&:] men nå skal jeg om noen dager [;)]

åjah :) Men har ikke noe hast med å komme inn før jeg er 9 uker på vei uansett, for man ser ikke hjertet noe særlig før... [:)]

ja det stemmer. hører man det på kontrollen om man er 9 uker? husker ikke helt lenger[:-]

Det skal mye til for at legen kan høre hjertelyd i uke 9. Tror man bør være i uke 10-11. Men man kan jo være heldig[:)]

skal man vente helt til uke 9, skal man ikke ta en tur til legen når man finner ut at man er gravid??
eller er dette noe annet?[8D]

I mitt forrige svangerskap så vi hjertet slå i uke 7 [:D] Hadde UL hos gyn. som jeg valgte å ta kontroller hos, har valgt å gjøre det denne gangen også. Det koster jo litt men det er det verdt for å få se den lille spiren før ord.ul.

Bestilte forøvrig legetime et par dager etter positiv test. Ferieavviklingen begynner jo så det kan fort gjort gå litt tid før man får time. Jeg fikk ikke før 28.juli, men jeg skal til JM på mandag.

I følge nye retningslinjer skal man ikke til første kontroll før mellom uke 10-12. Det er fordi de prøver å kutte ned på utgiftene i helse Norge. De fleste som aborterer, gjør det før uke 10. Det er grunnen til at legene helst vil vente. Når det er sagt, har jeg inntrykk av at dersom man har et godt forhold til en fastlege man har gått til i flere år, så virker det som man får slippe inn til kontroll når man ønsker. Det er godt at det finnes medmenneskelige leger som forstår bekymringene våre[:)]

Back
Topp