Bestille flybilletter hos Momondo

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Aldri bestilt via der før. Ser det på slutten kommer mange tilleggsprodukter en kan kjøpe som bagasje forsikring, forsinkelseskompensasjon og innsjekking. Om en bestiller billetter her gjelder ikke samme rettigheter som når en bestiller direkte fra feks Sas eller norwegian når det gjelder feks forsinket fly eller tapt bagasje???
 
Det vet jeg dessverre ikke.
Jeg bestilte meg en flybillett tidligere i dag. Vurderte å bestille på den siden men der ble faktisk dyrere enn å bestille direkte hos Norwegian. Og på SAS kostet det 250 kr mer for samme billett på samme strekning. Er ikke til å bli klok på det der altså
 
Det vet jeg dessverre ikke.
Jeg bestilte meg en flybillett tidligere i dag. Vurderte å bestille på den siden men der ble faktisk dyrere enn å bestille direkte hos Norwegian. Og på SAS kostet det 250 kr mer for samme billett på samme strekning. Er ikke til å bli klok på det der altså

Opplevde samme jeg når jeg dreiv å søke [emoji848]
 
Jeg har kjøpt veldig mange halv-shady billetter gjennom Momondo :p
Det spørs litt hvordan man bestiller, som regel er det et eller annet reisebyrå (-Ish) som har et eller annet pakketilbud, og da har man ikke de samme rettighetene som om man bestiller hos flyselskapet direkte. Men, jeg har kjøpt billetter gjennom Momondo i mange år (og tilsvarende søkemotorer), og jeg reiser langt mer enn snittet. Jeg har én gang opplevd tull, da et av flyene ble kansellert, og det tok litt tid før de fant en løsning. Men jeg har vært med på tilsvarende og verre tull de gangene jeg har bestilt via SAS/Norwegian, så det er ingen garantier noen steder.

Men det kommer jo litt an på hvordan man reiser. Jeg er typisk backpacker, reiser alene, det er bare meg det går ut over om den billigste løsningen ikke holdt mål :p
 
Det er det samme uansett om du bestiller gjennom en seriøs side som den, men vit at det kan bli billigere om du bestiller rett fra flyselskapet/hotellet. Passe på å slette cookies før du bestiller, så slipper du få det dyrere om du akkurat har vært på en sånn "samleside." :)
 
Back
Topp