bestille 1. legetimen

evighusbygger

Elsker forumet
Huff har ikke gjort det ennå jeg.. Når er dette vanlig?
Gruer meg til å bestille, bor på et lite sted hvor alle kjenner alle på legesenteret.... [&:]
Må vel bare kaste seg i det å få bestilt, grøss.

Sånn hadde jeg det første gangen også.. Men de skal være profesjonelle der de sitter og de har faktisk taushetsplikt! Ho som satt i skranka  første gangen jeg var der, blei holdt borte fra jobb i 1 mnd, fordi ho ropte ut i venterommet tilmeg, så alle hørte det, og sa " Har du tenkt å beholde ungen eller skal jegh bestille time til abort?"   Alle de verste skravlekjerringene satt der og jeg trodde jeg skulle dø. Jeg var 6 uker på vei liksom[:'(]  Men jeg sa ifra til kommunelegen og dama blei suspandert 1mnd.

Men det kan være lurt å møte opp på kontoret sjøl da, da kan du nemlig kontrollere om ho prater høyt eller ikke og at ho ikke sitter i telefonen og sier høyt, mens noen står og venter på å bli ekspedert "Kari Nordmann ja... Og hva gjelder det?  Ja, du er gravid ja"  Det opplevde nemlig mamma, med en helt annen "diagnose" da,men likevel.. Gynekologen satt og svarte på spørsmål framamma om prøver o.l. på telefonen og søskenbarnet hennes, som ventet i skranken, fikk med seg hele samtalen[8D]  Snakk om flaut[8D]

nei å nei, så grusom behandling du fikk! burde vært sparka den dama......
Tror jeg ringer, venterommet er såpass lite at alle hører hva jeg spør om hvis jeg møter opp selv...

Men hva må man si?? at man skal ha svangerskapskontroll, el kan man ta en liten hvit løgn og kalle det underlivs-undersøkelse? [8D]

Du sier bare at du har tatt en positiv graviditetstest, og at du vil ha en time hos legen. Så skal ho spørre hvor langt du er på vei, sånn i forhold til når du får timen. Du må ta noen blodprøver i begynnelsen av svangerskapet, så selv om du ikke skal følge hos lege,men kanskje hos jordmor i løpet av svangerskapet, så er det greit å ha en legetime første gangen. Noe mer trenger du ikke si :) Men det kan være greit å bare si detsom det er, fordet er endel som skal fylles ut på papirene dine, og kanksje du må ta en urinprøve også, så da er det godt at legen har satt av nok tid til det.. 

Tusen takk for fint svar!
Det er vel det beste å bare si det som det er ja, så de setter av nok tid og sånn [;)] Så får de gjøre jobben sin og passe kjeften hehe.

Takk og *Puh*, nå er det gjort, var heldig som ikke traff på den værste skravlekjerringa der [:D]

8. september ble det, fastlegen min hadde lang ventetid. Men dette blir i 11. uke, så passer vel bra!

Så bra [:D]  Er deilig når man slipper sladrekjærringene[:D]   Uke 11 er en fin uke!! Godt å få det gjort og kommet inn i systemet[:)]

ORIGINAL: LilleTuppen85

Så bra [:D]  Er deilig når man slipper sladrekjærringene[:D]   Uke 11 er en fin uke!! Godt å få det gjort og kommet inn i systemet[:)]

Jepp takk for støtten, greit å komme igang! og jeg som gruet meg sånn til den telefonen, men det gikk jo greit! [:D]

Back
Topp