Bestilit legetime

Majaa

Betatt av forumet
I dag har jeg bestilt time til lege, og fikk time når jeg er 9+2. Men jeg sa ikke til kontordama at jeg er gravid, burde jeg gjort det? Hadde jeg fått time på et annet tidspunkt da? Og jeg spurte heller ikke om jeg skulle ha med uringprøve ellerno, noen som vet om det er vanlig å ta med det til første legetime?

Kanskje jeg bør ringe tilbake å gi beskjed.

På alle svangerskapskontroller må man ha med urinprøve.. jeg visste ikke det første gangen, så jeg måtte innom toalettet og presse ut noen dråper til prøvene. De sjekker litt forskjellige ting i urinen hver gang.

Det kan sikkert være en fordel at sekretæren vet at det er svangerskapskontroll, de vil jo uansett få vite det når du kommer. Siden man ikke skal betale noe for svangerskapskontroller..

Første gangen skal det taes blodprøver, og på mitt legekontor er det sekretæren som gjør det..

Er ikke godt å vite når alt er nytt. Jeg bor ikke i Norge og går til jordmor. Jeg troppet opp til første time med 'urin i veska', men første timen her var mer info og snakk rundt det hele og _neste_ gang skulle vi ta urinprøve, så da fikk jeg tisseforbud en time før timen ;) hehe. Er ikke så lett å vite hva man gjør annerledes når man har kryssa landegrensa :) Og blodprøver fikk jeg henvisning til for å ta og er nå i boks. Håper på svar mot slutten av uka :)
God time og lykke til med svangerskapet :)

Er ikke godt å vite når alt er nytt. Jeg bor ikke i Norge og går til jordmor. Jeg troppet opp til første time med 'urin i veska', men første timen her var mer info og snakk rundt det hele og _neste_ gang skulle vi ta urinprøve, så da fikk jeg tisseforbud en time før timen ;) hehe. Er ikke så lett å vite hva man gjør annerledes når man har kryssa landegrensa :) Og blodprøver fikk jeg henvisning til for å ta og er nå i boks. Håper på svar mot slutten av uka :)
God time og lykke til med svangerskapet :)

Back
Topp