Bestikk....

Turkisdilla

Elsker forumet
Junibarna 2019
Noen som bruker ”samlebestikket” til hverdags?
Har Ramona (hardangerbestikk). Vi lurer på om vi skal bruke det til hverdags.
Vil jo at det skal brukes, kjedelig og bare ta det frem når vi har besøk.  
Noen erfaringer.. for/imot?

vet at de tåler oppvaskmaskinen, men føler du at bestikket er blitt slitt?  Skal jo holde litt, er jo pokkern meg dyrt..

[:D] Glad for å høre.. Etter ett år (med oppvaskamskin?), og like fint, da tror jeg at vi går for å bruke det..

Lever og ånder for oppvaskamskinen, men hater av en merkelig grunn å ta ut bestikket..Men kanskje det kan  bli "morsommere" om jeg tar ut mitt fine Ramonabestikk[:D]. hoho

Har Hardangerbestikk og bruker det til hverdags. Hatt det i ett år, vasket i oppvaskmaskin, holdt seg like fint(med unntak av noen småriper, men det må en jo regne med, er jo en bruksting!!).

ORIGINAL: Panzerpels

Har Hardangerbestikk og bruker det til hverdags. Hatt det i ett år, vasket i oppvaskmaskin, holdt seg like fint(med unntak av noen småriper, men det må en jo regne med, er jo en bruksting!!).

Var de ripene jeg var litt redd for. hehe,  Er litt stas å ta frem finbestikket, men vil jo heller bruke det hele tiden, "fått" fiiin ny leilighet, nytt kjøkken. Vil jo ha fint bestikk også.. Vel, da går det andre i søppla (eller, lille søs skal flytte for første gang, hun får gleden av å ha det til hun får kjøpt seg nytt)

Jippi, bytter ut bestikket...(dere som er i mot... hysj,, hehe)

Takk for fine svar..

ORIGINAL: stineja

Jeg ville brukt det til vanlig :) Så kan man jo alltids gå til anskaffelse av sølvbestikk til fest :D

usj, må pusse da.hehe,, [:D] Glad jeg spurte dere! Blir nytt bestikk i den nye skuffen!;)

cool, skal google nina, hehe, ble nyskjerrig på hvordan det ser ut;) så det var flere av dere som har det!.

det var fint, men ikke helt min stil..

Har Ramona, det er litt børstet stål på, er der jeg er redd det kan bli lett riper...(men shit au)

hehe, Hardanger sitt bestikk har navn som nina og anita osv..    Ramona, Hva kom først, bestikket eller ungen til annamona/mona? og Ramsey fra big bigbrother,, hehe

Er jo bare tull å ha et fint dyrt bestikk som bare skal brukes til fest.
(greit nok med sølv som må pusses, men...)
-Nei, gå for å bruke det hver dag! Hvorfor er det bare gjester som skal ha gleden av deres bestikk?!?

Jepp, bruker hardangerbestill til hverdags og vasker i maskina. Funker fint det [:D]

ORIGINAL: Lillepooh

Er jo bare tull å ha et fint dyrt bestikk som bare skal brukes til fest.
(greit nok med sølv som må pusses, men...)
-Nei, gå for å bruke det hver dag! Hvorfor er det bare gjester som skal ha gleden av deres bestikk?!?

Du sier noe der... Ble overbevist i dag!;)  Gleder meg til å pakke det ut av eskene;)..Hver dag er en fest, . weee. *[:D]smiler*

vi har også ramona og vi bruker det til hverdags[:D][:D]

ORIGINAL: loui

vi har også ramona og vi bruker det til hverdags[:D][:D]

Nice..ingen riper der det er børstet stål?... (vel, har vel egentlig bestemt meg/oss for å bruke det til hverdags)

skjønner,[:)] Har tenkt at det var fint og dyrt, så derfor har det vært spart, (pluss at det ikke har vært helt komplett før nå)men skjønner jo nå at det bare har vært teit... sølvbestikke får vi tenke på en annen gang... hehe..

Back
Topp