Bestemorruter teppet mitt!

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg hadde hekla 76, SYTTISEKS stk, som jeg sydde sammen, men så fant jeg på en annen måte å sy de sammen på, så jeg måtte rekke opp alt sammen...[&:][&:][&:] SYTTISEKS stk!!!!
Så i kveld har jeg hekla de sammen igjen! FOR en jobb!!!!!!

Hvordan går det med dere andre som hekler slike tepper?

Bilde???

ORIGINAL: Lillamumi

Bilde???

Legger ut bilde når det er ferdig. Det skal bli sengeteppe til storejenta mi, så har maaaaaasse jobb foran meg!
Men fant en finere måte å lappe det sammen på, enn det video'n til FruM viste!

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Oooooj, det er litt av en jobb ja![:o]

(hvordan hekler du dem sammen?? Syr med sytråd jeg, men er det finere med hekling så vil jeg det..[8D]

Jeg hekler de sammen med staver:) Kan legge ut nærbilde i morge:)
Hvordan ser det ut når man syr det sammen da? Ser nesten ikke tråden da eller? Vil du ta bilde imorgen å vise?

Off, stakkars deg sier jeg bare [&:]

Jeg seriøst hater å montere sammen alt som har med hekling og strikking å gjøre, så jeg driver på et lappeteppe hvor
lappene hekles sammen etter hvert [8D]

Jeg har bare noen få ruter igjen å montere,men motivasjonen min har dratt på ferie....

ORIGINAL: Bamboo

Jeg seriøst hater å montere sammen alt som har med hekling og strikking å gjøre, så jeg driver på et lappeteppe hvor
lappene hekles sammen etter hvert [8D]

Syns lappingen er kjempegøy jeg:) Mye gøyere enn å lage selve rutene! Også går det så fort også!!!
Dette teppe må nok ha 500 ruter, MINST! Så har litt av en jobb foran meg!

ORIGINAL: smash

Oooooj, det er litt av en jobb ja![:o]

(hvordan hekler du dem sammen?? Syr med sytråd jeg, men er det finere med hekling så vil jeg det..[8D]

Det kan jeg[:)] Syr dem bare sammen liksom..[:D] Ser sytråden på baksiden (den er svart), men jeg skal sy på et fleecestykke på baksiden, og hekle kant, slik at det ikke synes likevel..[:)]

Jeg hekler de sammen med staver:) Kan legge ut nærbilde i morge:)
Hvordan ser det ut når man syr det sammen da? Ser nesten ikke tråden da eller? Vil du ta bilde imorgen å vise?

Kult!! Smart med fleece bak!! Gleder meg til å se bilde i morgen:)

Jeg seriøst hater å montere sammen alt som har med hekling og strikking å gjøre, så jeg driver på et lappeteppe hvor lappene hekles sammen etter hvert [8D]

Syns lappingen er kjempegøy jeg:) Mye gøyere enn å lage selve rutene! Også går det så fort også!!!

Er da endelig bra det da, at du synes montering er gøy altså [:D]
Heklet et vognteppe i oldemorruter for noen år siden, men monteringen tok litt knekken på meg så det gikk faktisk flere år før jeg ble ferdig [8D]

Gleder meg til å se resultatet [:)]

Jeg seriøst hater å montere sammen alt som har med hekling og strikking å gjøre, så jeg driver på et lappeteppe hvor lappene hekles sammen etter hvert [8D]

Heklet et vognteppe i oldemorruter for noen år siden, men monteringen tok litt knekken på meg så det gikk faktisk flere år før jeg ble ferdig [8D]

Flere år?? Oi!! HIhi!
Men jeg er ganske fersk innen hekling da, har bare heklet i litt under 4 mnd, så sikkert derfor det er gøy, siden det er så nytt:)

Flere år?? Oi!! HIhi!
Men jeg er ganske fersk innen hekling da, har bare heklet i litt under 4 mnd, så sikkert derfor det er gøy, siden det er så nytt:)

Jupp, flere år! Heldigvis begynte jeg på det i goood tid før jeg ble gravid med førstemann..

Er sånn at jeg går så lei, og så legger jeg det til side, så blir det liggende leenge før jeg plukker det opp igjen, og så begynner jeg på'n igjen, og blir lei igjen, og sånn går no dagan [:D]

Farmor er min store helt, hun har forsynt 4 barn og en haug barnebarn med tepper i oldemorruter, type sengeteppestørrelse

Jeg måtte ta en pause fordi jeg ble litt lei, men holder på! [:-]

Jeg hekler sammen rutene som FruM gjør, det jeg sliter med er at den hvite tråden jeg bruker virker løsere så når jeg hekler sammen de rutene som slutter med hvit kant så blir det løsere en rutene som slutter med sort tråd [>:]

Fleece på baksiden høres digg ut[:D]

Jeg lager jo teppe til sofaen og hekler kanskje 2 ruter annenhver dag så jeg er kanskje ferdig om noen år[8D]

Jeg mangler tråd..[>:] var tomt for fargene mine da jeg skulle kjøpe..[>:]

Åå, så kjipt!! Husk bilde i dag da:)

Back
Topp