Bestemor/mormor/farmor?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Er det vanlig at besteforeldre bestemmer selv hva de vil bli kalt?
Eller kanskje det bare er svigermor som er rar.
Hun insisterte på å bli kalt farmor når storesøster ble født, men nå når lillesøster kom vil hun plutselig være bestemor. Så nå skal ungene kalle henne forskjellige ting, eller skal jenta på 4 plutselig "skifte" navn på farmor/bestemor? Merkelige greier kjenner jeg...

Vi har latt besteforeldrene bestemme selv. Mannens foreldre vil bli kalt bestemor og bestefar, mine foreldre vil kalles mormor og morfar. Men de får holde seg til en versjon synes jeg - så at hun vil bytte synes jeg er rart...

Hun ville bli kalt mommo (min mor) så da kaller vi henne det, får se hav lille vill kalle henne da han blir større

Det hørtes rart ut! Nå er jo eldste vant med kalle henne Farmor, så da blir det jo helt feil [:-]
Her hadde mamma ett ønske om å bli kalt "Mimmi" og det heter hun for begge barna, og det blir hun for barnet i magen også [:)]

Det som har vært naturlig for barnet har det blitt. Vi omtalte min far som morfar, men hun begynte selv å si bestefar i 1,5 års alder, og har sagt det siden.

Bestforeldrene har selv fått bestemme og de vil bli kalt..

her har det automatisk blitt mormor,morfar , farmor å farfar[:)] ingen har sagt noe så di er nok fornøyd med det[:D]

Her fikk de bestemme det selv. Mamma ville bli kalt mormor, svigerfar farfar og svigermor bestemor. Men vil jo si at det er veldig spesielt av svigermora di å bytte kallenavn sånn etter 4 år da...[8|]

Min mor ville selv valgt å bli bestemor. Men vi valgte at vi skulle skille på mor og far.
Derfor heter det mormor, morfar så farmor og farfar på andre siden.

Her har ungene bestemt. Mamma heter bestemor eller mor, pappa heter bestefar. Svigers heter bestefar også navnet hans. 

De fikk velge selv hva de ville kalles, men nå har de valgt, så det navnet de har valgt kommer de til å være for alle ungene våre!

mjaaaa... jeg ville nok sagt til henne at hun får fortsette med den tittelen hun har valgt, for ikke å forvirre storesøster helt...

her har jeg "krangla" litt med foreldrene mine. For de har insistert hele tiden på at de skal være bestemor og bestefar siden de er det til bror min sine unger. Men hos meg har pappa sine foreldre hatt den tittelen. Vi har aldri brukt farmor og farfar.
Endte i allefall opp med:
Mamma og pappa: Mormor og morfar
svigerfar: bestefar
svigermor: farmor

det er vanlig at de får bestemme selv ja. men man kan ikke plutselig bytte navn 4 år etterpå nei!

ORIGINAL: Belkin

Vi har latt besteforeldrene bestemme selv. Mannens foreldre vil bli kalt bestemor og bestefar, mine foreldre vil kalles mormor og morfar. Men de får holde seg til en versjon synes jeg - så at hun vil bytte synes jeg er rart...

sign

mamma ville bli kalt mormor så da ble ho mormor, pappa liker ikke ordet morfar så han fikk være bestefar, svigers ville hete bestemor og bestefar men da sa vi at det ble kluss hvis begge pappaene våre skulle bli kalt bestefar, da syntes svigers det var greit til slutt å bli farmor og farfar istede [:)]
jeg synes dem bør være med på å bestemme det, men dem kan jo ikke bytte sånn som svigermora di vil da, det blir bare teit.

Vi lot de velge selv, MEN jeg forventer at de skal hete det samme når mageboeren kommer. Noe annet blir jo bare rot.

Farmor heter man jo når man er mammaen til barnefaren...

Mens bestemor/mormor er mammaen til mammaen til babyen.. der kan man jo velge...

Har inntrkk at flere og flere går bort fra alle disse navnene.. der er det mer mimmi, besa osv osv..

[:)]

min mor: mormor
min far: beste
mannens foreldre: bestemor og bestefar.

De har fått bestemme selv hva de vil kalle seg. Men jeg har merket meg at farmor er ganske upopulært blant svigermødre. Ingen av bestemødrene til mine barn har villet kalle seg farmor. Og det skal de da få slippe.

Synes det er helt greit de kommer med ønske om hva de vil bli kalt, men å bytte etter 4 år er da vel bare sært??

Back
Topp