Bestemor ellr mormor?

De fikk bestemme selv, var skikkelig rart å kalle svigermor for farmor i starten, da jeg er vant til bestemor selv, men det gikk seg til :) ungene bryr seg ikke om hvem som kaller seg hva uansett ;)

Vi lot alle bestemme selv.
Null problem

Vi har mormor og morfar, bestemor og besten.

vi har brukt farmor og farfar og bestemor og bestefar ( bestemor ville ikke bli kaldt mormor);P Så jeg er spent på hva mamma vil kalle seg, Pappa tror jeg vil ta det som vil falle naturlig!

Vi villeha mormor og morfar, og bestemor og bestefar.. Men her bestemte guttungen selv, såvi har Omma og Beppe(mine foreldre) og svigerskallea for Mor og Far ;-)

Det er kanskje et dumt spørsmål men det har seg slik at jeg alltid har vært veldig nær mine besteforeldre mens når det kommer til min mormor og morfar så har jeg egentlig ikke vært så mye hos de og har derfor masse gode minner med bestemor/far. Min far har det likedan og ser på seg selv som en kommende bestefar, noe jeg er enig i. Men så har du min mor som mener hun er alt for ung og nekter og bli kaldt bestemor så det må bli mormor (hennes ord - hun er 48). Mitt spørsmål er da, er jeg frekk om jeg insisterer? Uansett om jeg skulle bestemme så kommer hun definitivt til å gå bak ryggen min og kalle seg selv mormor, men min manns foreldre blir farmor og farfar (hennes mann blir bestefar da de har vært gift så lenge vi kan huske).

Flere som har lignende problemer eller hvordan tenker dere?
Jeg og hadde et veldig godt forhold til bestemor/bestefar. Men her ville min mor hete det selv og da. Til tross for at hun var 49 da hun ble det. Hun hadde selv bestemor og. Kanskje du kan prate med henne om det?
Men når det er sagt var farmor-navnet kaldere for min del.. Men for lille her er farmor helt spesiell. Så det endrer seg uansett for våre barn tror jeg:) Så det er nok ikke så farlig egentlig hva de kalles så lenge man pleier forholdet mellom dem godt. Helt magisk å se lille sammen med alle besteforeldrene sine:)

Jeg har alltid kalt mine besteforeldre for bestemor og bestefar på begge sidene, med stedsnavn :)

Jeg gjør det veldig enkelt, de får bestemme selv hva de vil kalle seg selv. Det ingen grunn til at vi andre skal bestemme hva de skal "hete" ;)

Back
Topp