Besteforeldre

Minni84

Forumet er livet
Vi har to jenter, ei på 7 og ei på snart 2. Svigerforeldrene mine spør ofte om å få ha eldstejenta på overnatting, men de aldri spurt om å ha minstejenta.. Det er jo litt mer krevende med ei på to år, men hun er faktisk ganske snill og grei og sover hele nettene.
Hun på syv år får ofte gaver(jakker, sko, klær og leker) av de uten at hun minste får noe.
Er ikke det litt urettferdig? Jeg kjenner jeg blir litt irritert asså.. Burde jeg det?[8|]

Dere med flere barn,- hvordan er det med deres barn og besteforeldrene??

Hos oss er det sånn jevn fordeling, har jo kun ei jente vi då, men sånn søskenbarna imellom tenker eg. Og glad er eg for det! Må vere pyton å legge merke til sånne ting, går berre og ergrer seg... håper dei snart får augene opp, og tar seg like mykje av minstejenta!

Jeg ville nevnt noe, sagt at de kunne heller bruke samme sum penger men dele det på to. Altså vis de vil kjøpe noe så kan de heller kutte ned prisen på tingene og heller kjøpe til begge. Hun er jo 2år hun er ikke en baby lengre så jeg syntes det er urettferdig ja.

Det er urettferdig!!

Jeg ville ha sagt fra. En dag vil hun på 2 år skjønne det. Og da vil det gå utover hun. For det er ikke lett å forstå for henne..

Er litt redd dette vil skje med meg no.. Noah er no liksom første barnebarnet på min side.. Og er veldig bortskjemt.. (og jeg har sagt fra MANGE ganger.. uff.. )

Er litt redd han vil fremdels få og få.. mens den nummer 2 ikke får.. (siden den vil være så liten og ikke skjønne... men en dag gjør de det)

du må i det til dem,forskjellsbehandling er ikke bra!syns du rett og slett skal si at enten tar dere begge eller den andre neste helg eller så blir det ingen,og det med gaver må du også si ifra om før minsten skjønner det[:)][&:]

Vi har kun ett barn.
Men jeg hadde ikke likt en slik forskjellsbehndling, særlig når det kommer til gaver.

Kan på en måte skjønne det med overnatting av en 2 åring, men det kunne de da tatt igjen ved å ta henne med på en dagstur, utflukt e.l....Satt av tid til bare henne[:)]

Takker for svar. Forstår det slik at jeg har grunn til å reagere da asså..[>:]

Men tørr jeg gi beskjed?! Tror faktisk ikke det[X(] *pingle*

ORIGINAL: Minni84

kan ikke mannen din si i fra? er jo hans foreldre=) hva sier han om det egentlig?

håper ihvertfall dere får sagt noe til de..er jo så utrolig trist med forskjellsbehandling..

ORIGINAL: *cookie*

kan ikke mannen din si i fra? er jo hans foreldre=) hva sier han om det egentlig?

håper ihvertfall dere får sagt noe til de..er jo så utrolig trist med forskjellsbehandling..

Jo, han tenker det samme som meg. Og han sier han tørr gi beskjed. Men syns nesten det er like flaut om han sier noe som om jeg sier noe til dem.. Er redd de skal bli sur på oss[&:]

Akkurat dette med å gi pakker er ganske så jevnt fordelt - både mor og svigermor er ganske flinke til å gi likt. Synes det burde være en selvfølge når man først skal gi noe.

Vesla har ikke vært på overnatting ennå, men så er hun ganske krevende og litt vanskelig å legge om kveldene (godt vant med mor) - men de to store får dra når det passer seg slik (de er 9 og 6 år).

Jo, han tenker det samme som meg. Og han sier han tørr gi beskjed. Men syns nesten det er like flaut om han sier noe som om jeg sier noe til dem.. Er redd de skal bli sur på oss[&:]

ja, jeg skjønner hva du mener... hadde nok tenkt litt sånn selv. For man vil jo gjerne ikke at det skal bli noen sure miner, men det må jo være lov å si i fra når noe ikke er som det burde være. kanskje de ikke har tenkt noe over det selv? ikke vet jeg, men lykke til ihvertfall, håper det ordner seg[:)]

ORIGINAL: Cornelia80

Dette synes jeg var veldig snodig og merkelig, og ikke minst utrolig frekt. 2-åringen din vil jo snart skjønne det at støresøster får gaver, men ikke hun. Jeg ville uten tvil tatt en prat med henne. Si at dersom kun ett av barna skal få gaver, må de la vær å gi gaver i det heletatt. Jeg ville også spurt henne hva grunnen til denne oppførselen er.

Dersom jeg var mor i en slik situasjon, ville jeg helt klart blitt utrolig såret og ikke minst sint.

signerer!!!stakkar 2 åringen[&:]

Back
Topp