Besteforeldre?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Ja absolutt, veldig heldig :-)

Hva er å stille opp for barnebarna egentlig? Sønnen min sover hos bestemor en gang i året, han har gjort det noen ganger og er fire år. Vi er på besøk og de passer litt, men ikke mye. Men, så var storebror syk, er fortsatt syk og bruker mye medisiner, det er jo viktig å fortelle.. Lillesøster er jo ikke mer enn tre mnd og ikke aktuelt med barnepass og sånn enda. De kommer på besøk innimellom da

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er alle besteforeldrene totalt oppslukt av lille gutten vår. Han er nok midtpunktet for tiden. Mine foreldre bor rett borti gata så vi ser en del til dem, vi blir bedt på middag og de har stort ønske om å omgås ofte. Foreldrene til pappan bor heller ikke langt unna så vi ser dem også. Vet ikke helt hva du mener med å stille opp, han er jo bare 3 måneder og vi "slipper dem ikke helt til" enda.

Mine foreldre har hatt stort ønske om å bidra med å gi gaver, f.eks var det dem som kjøpte sengen og alt tilbehøret før han ble født, mamma kjøper (litt for mange) gaver i blant (klær, leker osv). Foreldrene hans kommer også med gaver.

Hvis vi hadde bedt om barnepass tror jeg de hadde stilt opp på flekken. Foreldrene mine skal passe han når vi skal i et bryllup den 30. August så vi skal som smått begynne å la dem være med han alene. De har forresten allerede sittet barnevakt, men jeg la han før jeg gikk og var borte i noen få timer, altså var jeg hjemme før han våknet for nattmåltidet så lillegutt vet ikke at jeg var borte :p

Ja, har besteforeldre som stiller opp:).. (Litt forskjell på hvem som er mest tilstede i barnas liv, men alle stiller opp)..
Vi har benytta oss veldig lite av barnevakt da, men har det vært behov har det aldri vært noe problem:).. Barna får titt og ofte gaver og andre oppmerksomheter, samt at de blir satt veldig pris på av besteforeldrene sine - og er veldig glad i dem:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Her også, hans foreldre bor et stykke unna( men bare 2 timer) men er dn drøm å være hos dem, de leker med ungene og har fullt fokus på dem. Min mor er en stor hjelp i hverdagen siden hun bor rett ved. Min far er ute av bildet

Vi har bare min mamma her, og hun flyttet hit for 3 uker siden :) Vi er vant til å ikke ha barnevakt, han på 2 har aldri sovet borte. Men jeg regner med at når ungene blir større så får de være på overnatting hos mamma :) Eldste vår er 12 år og har vært masse på overnatting der. Min mamma er veldig ung, og med full jobb og barn i skolealder selv, så har hun nok å henge fingrene i fra før av ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ja, absolutt. Litt forskjell blir det, da hans foreldre bor på andre kanten av landet.

Spørs hva man legger i det å stille opp.
Har noen som kjøper ting i hytt og gevær fordi di selv mener at det må gjøres. Andre er mer på det at man kan jo komme på besøk og kose litt med lille før man drar til seg selv igjen. Men sumsumarum så vil jeg si at sålangt så greit. Fremtiden vil mest vise hvem som er der når barnet trenger de :)

Back
Topp