• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

BESTEFORELDRE

Hell2012

Andre møte med forumet
Jeg er rett å slett litt spent på hvordan livet med de kommende besteforeldrene skal bli etter babyen kommer. Vi har begge skilte foreldre, så altså 4 stk som allerede nå planlegger fremtiden med nytt barnebarn. Jeg tror ikke de forstår at de faktisk må dele på rollen med 3 andre. :) Jeg er temmelig klar i talen på hvordan jeg vil ha det, så ikke redd for å si fra. Har allerede begynt å gi små hint om hvordan det er vi vil ha det, men det går nok ikke helt inn. I tillegg så må også JEG huske at det kan bli slik at jeg vil ha besøk hver dag, og kanskje hjelp til å passe babyen noen timer så jeg får sove. I tillegg er vi heldige som har så mange rundt oss som kommer til å stille opp, vi prøver å ikke glemme det. :) Herregud, det går sikkert bra, bare hatt en uke med litt for mye omgang med dem og er sikkert litt hormonell.

Ja, det blir nok spennende å se. Flott at du er klar over hvordan du vil ha det, og ikke redd for å si fra, er nok grei egenskap å ha. :-) Men ja, det går nok bra! :-D Det blir nok veldig gøy for alle!

Med fire par besteforeldre så er det jo bra du er rimelig klar over hvordan du vil ha det...siden er det jo en menneskelig rettighet å endre seg hvis det viser seg at det blir annerledes enn det du tror nå. :-)

Det kommer sikkert å gå bra, men ikke la dem kjøre over deg med sine ønsker! Det er du og samboen din som blitt foreldrer! :-)

Med erfaring fra mitt første barn har jeg nå sagt til meg selv at jeg skal stå opp mer for hva jeg mener og hvordan jeg vil ha det kring besøk og barnepass. Jeg lot samboer og svigermor styre litt mer enn jeg egentlig ønsket sist gang (mine foreldrer bor langt unna, så de var ikke et tema i hverdagen).

Lykke til!

Min erfaring er at besteforeldre i nærheten (og gjerne flere) er GULL! Det er fantastisk å levere snuppa der og vite at både hun, og dem og vi nyter godt av det :)

Back
Topp